• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Solgt/Kjøpt Speidel braumeister 20L

Hei .
Jeg er helt fersk i ølbrygging og er mer og mer interessert å gjøre det selv etter jeg har vært her og lest forum . Jeg er glad i god øl og etter får smakt hjemme brygget øl nå er selv giret for å gjøre det selv .
derfor er på jakt etter rimelig og bra brygge maskin for å sette i gang ølbrygging
Tanke er at en 20L er mer en nok for meg og at budsjettet ikke alt for stort .

Er det noen som har en eksta Speidel Braumeister stående som ikke i bruk og vurderes solgt så er jeg interessert. Er ikke ekspert på maskiner heller og hvis du kan komme med lit mer info om maskin og utstyr som følger og prisen .
Jeg holder meg til Vestlandet
 
Det er sikkert mye fint å si om speidel, men særlig rimelig kan den vel knapt kalles. Det kan være verdt å vurdere andre merker om budsjettet ikke er uendelig.
 
Takk for svaret . Jeg vet at Speidel ikke av de rimeligste men en av de beste hvis jeg forstår riktig. Derfor vurderer og ser etter de eldre modellene av Speidel . Ikke hast for meg da kan jeg lesse og lære mer før jeg for meg en god maskin .
 
Takk for svaret . Jeg vet at Speidel ikke av de rimeligste men en av de beste hvis jeg forstår riktig. Derfor vurderer og ser etter de eldre modellene av Speidel . Ikke hast for meg da kan jeg lesse og lære mer før jeg for meg en god maskin .

1.gen Speidel 20 ligger gjerne mellom 6 og 10K på finn... litt avhengig av hva som følger med... Denne 1.gen selges som er komplett pakkeløsning for brygging. Ikke meg som selger..jeg brygger på min akkurat nå :)
 
1.gen Speidel 20 ligger gjerne mellom 6 og 10K på finn... litt avhengig av hva som følger med... Denne 1.gen selges som er komplett pakkeløsning for brygging. Ikke meg som selger..jeg brygger på min akkurat nå :)
Lykke til med brygging :)

Hvilken modell bruker du ?
ja jeg er klar over pris klassen og har kikket på Finn . Ikke så mange akkurat nå som ligger der ute . Jeg har gjæringskar og lit diverse .
Er det en tråd her eller en annen sted som jeg kunne sjekke forskjell på modellene mellom gamle og nye generasjoner på Speidel ? Jeg vet kontroller er forskjellig på de . Jeg ser ikke wifi som nødvendig til meg .
 
Lykke til med brygging :)

Hvilken modell bruker du ?
ja jeg er klar over pris klassen og har kikket på Finn . Ikke så mange akkurat nå som ligger der ute . Jeg har gjæringskar og lit diverse .
Er det en tråd her eller en annen sted som jeg kunne sjekke forskjell på modellene mellom gamle og nye generasjoner på Speidel ? Jeg vet kontroller er forskjellig på de . Jeg ser ikke wifi som nødvendig til meg .

Jeg brygger på en 2014 Braumeister20 og er like førnøyd ennå.

Et sted å finne info om det du spør om er dette forumet: https://forum.braumeisters.net/index.php?sid=9334114149e7f3034a021ad8afdf2775

Du finner også et underforum for Speidel under "Utstyr" her på forumet.
 
Har en velbrukt 20l Speidel med 10l innerrør, varmekappe, korkeapparat, refraktometer + div. selges for 4000,- samlet. Må hentes. Holder til i Rogaland
 
Har du ikke allerede har gjort det så tror jeg bare du skal slå til på den siste til 4k! Selvfølgelig forutsatt at det ikke feiler den veldig mye. Den litt lenger opp til 15 var nå litt vel i overkant selv om det fulgte med to fat og litt diverse men utrolig nok ser det ut til at den er solgt!
Brygger selv på en 2010(eller deromkring)-modell 20-liter og den er like god som ny etter over 160 brygg! Selvfølgelig kan jo noe ryke ved neste gangs bruk men maskina har vist seg å være utrolig stabil og solid. Skulle noen vitale deler ta kvelden fins det reservedeler å få tak i.
 
Har en velbrukt 20l Speidel med 10l innerrør, varmekappe, korkeapparat, refraktometer + div. selges for 4000,- samlet. Må hentes. Holder til i Rogaland
Hei . Jeg var vekke fra forum en stund pga oppussing hjemme og barn på vei . Har du den fortsatt ?
 
Tilbake
Topp