Om øl i mediene

Ikke helt korrekt på alle steder og litt amputert greie egentlig. Men nå har jeg fått melding fra Oscarsborg Festning og, så artikkelen nådde helt ned til drøbak iallefall.
Kult! Hva skrev dem da? Ja hvis ikke det er hemmeligstemplet da... :cool:
 
Cider, ikke øl, men like fullt en grundig artikkel - interessant lesning.

 
Cider, ikke øl, men like fullt en grundig artikkel - interessant lesning.

Sider er godt, og det er flott at vi får norsk kvalitetssider - men de gangene jeg har kommet over den på polet, har prisene vært ekstremt avskrekkende.

Overbevis meg gjerne om at jeg tar feil:).
 
Det er bare å kvesse pop-foten, DDE kommer med "eget" øl...

NAMSOS: – Når vi først skulle sette Rai Rai på et produkt gir det antakelig litt mer troverdighet at det er på en ølboks, og ikke lettmelk eller fiskeboller, ler Bjarne Brøndbo.

Tirsdag ble det offisielt kjent at D.D.E. slipper sitt eget ølmerke Rai Rai pilsner. Et lett og lyst øl som passer norske ganer i sommervarmen.

Han forteller at bandet har smakt seg fram til et øl de kan stå for, og som passer like godt som tørstedrikk etter gressklipping som på fest på lokalet eller musikkfestivaler.

De første 36.000 halvliterne ble tappet på Aass bryggeri i Drammen i slutten av mai, og er nå på veg ut til butikkene.
 
"En gigantisk politioperasjon mot organisert kriminalitet har ført til hundrevis av pågripelser. (...) Sjefen for det australske føderale politiet, Reece Kershaw, opplyste at ideen kom opp mens en gruppe australske politifolk drakk øl sammen med kolleger fra amerikanske FBI. – Noen av de beste ideene dukker opp når man drikker noen øl, sa Kershaw."


Drikk mer øl!
 
"En gigantisk politioperasjon mot organisert kriminalitet har ført til hundrevis av pågripelser. (...) Sjefen for det australske føderale politiet, Reece Kershaw, opplyste at ideen kom opp mens en gruppe australske politifolk drakk øl sammen med kolleger fra amerikanske FBI. – Noen av de beste ideene dukker opp når man drikker noen øl, sa Kershaw."


Drikk mer øl!
Jeg har fått mange gode ideer når jeg har drukket øl, men så langt har vel ingen av dem ført til en reduksjon i kriminalitet. :D
 
Jeg har - så vidt jeg vet - aldri begått noe kriminelt mens jeg har drukket øl.... heller ikke mens jeg har brygget øl, men så har jeg aldri brygget med Moss Maltekstrakt heller da...
Da er du bedre enn meg, jeg kom til å tenke på denne: §8-9 er det ikke lov å drikke alkohol på «gate, torg, vei, i park eller på annen offentlig plass». Har aldri blitt tatt i det minste, det er jo noe :cool:
 
Da er du bedre enn meg, jeg kom til å tenke på denne: §8-9 er det ikke lov å drikke alkohol på «gate, torg, vei, i park eller på annen offentlig plass». Har aldri blitt tatt i det minste, det er jo noe :cool:
Forskjellen i hvordan dette håndheves var påfallende da jeg flyttet til Oslo. De fleste (?) steder i landet blir det slått ned på - som i at hvis politiet ser du går og drikker på gata vil de stoppe bilen og be deg helle ut, men i Oslo praktiseres det helt annerledes: Politiet patruljerer gater og parker der tusenvis av folk drikker alkohol offentlig, men de gjør ikke noe med det så lenge folk oppfører seg ellers.
 
Tilbake
Topp