Norgesmesterskapet 2021

Jeg leverte 2 øl, den ene en NEIPA hvor oksidering viste seg etterhvert. Bedømmingen her bekreftet også dette, den fikk lav skår som forventet.

Jeg hadde i tillegg en Saison, som jeg hadde høyere forventinger til over 30p tenkte jeg burde være mulig. Men snittet her var nesten like lavt som på NEIPA. Det var overraskende. Jeg klager ikke på bedømmingen, kommentarene kan tyde på at dette også er i ferd med å bli oksidert eller var infisert. Nå kunne dette være en enkeltstående flaske, men jeg konkluderer med at jeg har hatt for mange slike eller tilsvarende kommentarer fra erfarne bryggere slik at jeg har konkludert med at jeg må lete etter årsaken, men det er en annen diskusjonsjon som jeg sikkert kommer til å opprette en egen tråd for :) .

Er det slik at begge flaskene blir åpnet under innledende runder? Dersom den andre flasken fortsatt er tilgjenglig er det mulig å be om en dommervurdering av denne? Jeg vet det ikke utgjør en forskjell på NM. Men men vurdering av den andre flaska kan avsløre om samme feil ligger i denne. Slik at jeg kan få en indikasjon på om jeg har et flaskeproblem eller om årsaken til usmakene ligger ett annet sted.
 
Sist redigert:
Det er en av mine eksperimenter, en gueuze som er tilsatt agurk. Smaker som sylteagurk.
Det setter ting litt i perspektiv:).

Joking aside - Lompe og agurk, aroma som fra en pølsekiosk hørtes mer riktig ut.

Men hvis du sammenlikner måten dommeren skriver "K", "L" og "R" på, begynner første ordet 100% med R. Altså hverken "Kompe" eller "Lompe".
 
Det setter ting litt i perspektiv:).

Joking aside - Lompe og agurk, aroma som fra en pølsekiosk hørtes mer riktig ut.

Men hvis du sammenlikner måten dommeren skriver "K", "L" og "R" på, begynner første ordet 100% med R. Altså hverken "Kompe" eller "Lompe".
I fjor fikk jeg kommentar om at ene ølet smakte urinalkake, så usikker på om rompe og agurk er en oppgradering eller ikke..
 
I fjor fikk jeg kommentar om at ene ølet smakte urinalkake, så usikker på om rompe og agurk er en oppgradering eller ikke..
Altså, urinalkake er vel aldri positivt. Rompe og agurk kan muligens være stas, litt avhengig av personlige preferanser? Jeg tror du retter seg inn mot et nisjemarked.
 
Altså, urinalkake er vel aldri positivt. Rompe og agurk kan muligens være stas, litt avhengig av personlige preferanser? Jeg tror du retter seg inn mot et nisjemarked.
Nå skal det for så vidt nevnes at urinalkaka var en internasjonal lager som endte på en andreplass i klassen :oops:

Venter i spenning på mørk ale, kanskje det blir hattrick med enda mer toaletthumor :D
 
Går klasse 3E Under bedømmingen av mørk lager?
Finner ikke bedømmingen av det ene ølet jeg sendte inn.
 
Her er noe statistikk fra årets NM:

Antall deltagende øl: 386
Antall deltagende bryggere: 107
Kvinneandel blant deltagerne: 0,00% (med forbehold om jeg overså noen da jeg skummet listene)

Og det siste der er kanskje det mest skremmende jeg har sette denne halloween.

(Edit: Se presisering lenger ned. Det var ikke 0%)
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp