Grusomme bilder !!!

Se her ja, her har det vært fest i natt.
Nå er det dagen derpå tydeligvis, det verste er over for denne gang og gjengen har fått husarrest.

Vis vedlegget 56456Vis vedlegget 56457
Jeg har ofte opplevd at sånne typer, etter at de har sovet av seg det verste, hiver seg ut i en ny orgie, sjøl om en skulle tru at de egentlig burde tenke på å forberede seg på pensjonisttilværelsen. Noen kan du bare ikke stole på! Så jeg ville ikke sovet rolig nå heller. Ikke la deg lure, men forbered deg på det verste;).

Nåja, det var fire dager sida, så nå er det kanskje ikke noen fare lenger. Skjønt jeg har faktisk vært med på at de har utagert etter at SG har krøpet godt under 1.020.
 
Jeg har ofte opplevd at sånne typer, etter at de har sovet av seg det verste, hiver seg ut i en ny orgie, sjøl om en skulle tru at de egentlig burde tenke på å forberede seg på pensjonisttilværelsen. Noen kan du bare ikke stole på! Så jeg ville ikke sovet rolig nå heller. Ikke la deg lure, men forbered deg på det verste;).

Nåja, det var fire dager sida, så nå er det kanskje ikke noen fare lenger. Skjønt jeg har faktisk vært med på at de har utagert etter at SG har krøpet godt under 1.020.

Målte den til 1.015 i går, så jeg vil bli svært overrasket om det kommer et nytt opprør.
Dessuten har de husarrest, med alle luker skalket og holdes nede med 1 bar trykk, så det må skje et under hvis de skal gjenoppstå nå.
Men... det er jo snart påskemorgen... :D
 
På grensen til frekt å ta så mye for en pils.
Dette er vel resultat av norsk alkoholpolitikk/manglende støtte til små, lokale bryggerier.

Hvis boksen koster 63kr, betaler du nesten 10 kr MVA, alkoholavgift og miljøavgift (emballasjeavgift) til staten er vel over 10kr (husker ikke nøyaktig). Så for enkelhets skyld kan vi si at pilsen koster 40kr uten avgifter.
Små, lokale produsenter selger veldig lite, så for butikken betyr det tapt hylleplass. Noe butikken kompenserer med høy bruttofortjeneste. Tipper at i dette tilfellet er det minst 10 kr.
Resterende 30kr fordeles mellom grossist, transportør og bryggeriet. Bryggeriet må da dekke alle kostnader for emballasje, råvarer, energi, lokaler, jobb osv.

Dessverre tviler jeg sterkt på at selve bryggeriet tjener noe særlig.
 
Salikatt sine pils(Vinterpils og Fjellpils), koster også rundt 70kr for en boks. Tror de er satt ned et par kroner nå. Men jeg ble litt sjokkert når den gikk inn til 70kr boksen i kassen. Blir ikke mengder av slikt.
 
Jeg er ikke så overrasket, da jeg har sett flere mikrobryggøl priset slik på Meny gjennom mange år.

Men mens jeg kan være villig til å betale 70 kr for en halvliter med vellaget lagerøl fra Lomb, må jeg innrømme at terskelen nok er noe høyere for å kjøpe såpass dyrt øl "blindt", dvs. uten å være ganske sikker på forhånd at produktet er verdt pengene.
 
Ikke at jeg har smakt den, men jeg synes det høres grusomt ut med høy bitterhet og banan i samme drikk.
Legg til at den er lavkalori og at det er Mack som brygger den, så får grusomt en hel ny dimensjon.
Når industribryggeriene sette IPA merket på en vare så betyr ikke det nødvendigvis høy bitterhet :p
 
Hvis ingen av dere pingler har hatt guts til å prøve denne, får jeg ofre meg, da. Gikk og skula på den sist jeg var på butikken, og tenkte at den der høyst sannsynlig representerer et absolutt lavmål - men greidde å motstå fristelsen. Men nå skjønner jeg at noen må gå foran, så neste gang jeg er ute og furasjerer, blir denne med i handlekurven:).

Rapport følger.
 
Hvis ingen av dere pingler har hatt guts til å prøve denne, får jeg ofre meg, da. Gikk og skula på den sist jeg var på butikken, og tenkte at den der høyst sannsynlig representerer et absolutt lavmål - men greidde å motstå fristelsen. Men nå skjønner jeg at noen må gå foran, så neste gang jeg er ute og furasjerer, blir denne med i handlekurven:).

Rapport følger.
Jaja...kan jo ikke skje noe verre enn at eget øl smaker ennå bedre etterpå ;)
 
A man's gotta do what a man's gotta do. Så nå er ølet kjøpt, nedkjølt og drukket.

Trur dette dreier seg om pils som det er slengt banandrops oppi. Det er i alle fall det det smaker som. Ganske j......, men jeg blir ikke forundra om det slår gjennom. Bananessensen kamuflerer ølsmaken ganske godt, og på en sær måte er det ikke direkte vondt, bare ganske j...... - som øl betrakta. Men som banandropsdrikke med alkohol er det jo ... vel, det skal kanskje godt gjøres å gjøre det bedre?

Bedre eller verre enn annet innafor sjangeren? Nja - helt på linje med normalen, vil jeg tru.

Tillater meg litt reklame for Dag og Tid:).

bananipa.jpg
 
Sist redigert:
A man's gotta do what a man's gotta do. Så nå er ølet kjøpt, nedkjølt og drukket.

Trur dette dreier seg om pils som det er slengt banandrops oppi. Det er i alle fall det det smaker som. Ganske j......, men jeg blir ikke forundra om det slår gjennom. Bananessensen kamuflerer ølsmaken ganske godt, og på en sær måte er det ikke direkte vondt, bare ganske j...... - som øl betrakta. Men som banandropsdrikke med alkohol er det jo ... vel, det skal kanskje godt gjøres å gjøre det bedre?

Bedre eller verre enn annet innafor sjangeren? Nja - helt på linje med normalen, vil jeg tru.

Tillater meg litt reklame for Dag og Tid:).

Vis vedlegget 57116
Takk for at du ofret deg og tok en for laget :p
 
Tilbake
Topp