Panzertank...Du trenger en ståltank...
Panzertank...Du trenger en ståltank...
Hvor importerer du fra. Er det noe å spare sammenlignet med prisen til Strømmen?Tollvesenet var vistnok interessert
Rett fra produsenten. Koster ca. 80kr per stk men 180kr i frakt. Fortsatt rimelig i forhold til Strømmen men der får en vel med slange og CO2 rør til keg. Jeg skal bruke dem i Fermzilla All Rounder så trengte ikke den «pakken». Får bestille flere og søke om erstatning fra Tollvesenet, tipper det blir en jungel i papirarbeid og dårlig timebetaling…..Hvor importerer du fra. Er det noe å spare sammenlignet med prisen til Strømmen?
Jeg sjekket https://caskwidge.com. Der skal de ha £12.75 for flottøren og £6.75 for slangen plus moms. Da er det faktisk billigere å kjøpe direkte fra Strømmen. Hvor fikk du flottøren for Kr. 80?ett fra produsenten. Koster ca. 80kr per stk men 180kr i frakt
Jeg sjekket https://caskwidge.com. Der skal de ha £12.75 for flottøren og £6.75 for slangen plus moms. Da er det faktisk billigere å kjøpe direkte fra Strømmen. Hvor fikk du flottøren for Kr. 80?
Grrr.... Ser ut som det er museår i år og nytt av året her på Gardsbryggeriet ser ut til å være øltørst mus...
I beste fall 50L beste sort tysk pilsner ødelagt.. i verste fall 75L...
Vis vedlegget 54077Vis vedlegget 54078Vis vedlegget 54079
Har du har brygga nesten 70 batcher og ikke helt ut øl før nå?!?
Jeg endte opp med å måtte kaste alt på kald side etter en infeksjon jeg tror stamma fra honning.I dag gikk siste flaskene av en Tripel Honey Saison i sluket
Ganske god honningaroma, men den slutta ikke skumme over
Skal du bruke honning @Kloakk bør du la den koke noe, men da mister du en del aroma også. Så vet ikke om det er no poeng
Vis vedlegget 55525Vis vedlegget 55524
"Livet er for kort til å drikke dårlig øl."Det er korrekt. Har enda hatt til gode å gå på en infeksjon (*bank i bordet* - det kommer nok), eller et øl jeg ikke har vært brukbart fornøyd med. Nå brygger jeg ikke mer enn en 10 batcher i året heller, så jeg går ikke inn for å lage de mest eksperimentelle ølene hvor risikoen for å ende opp med noe man ikke ønsker å ha 19 liter av er noget større.
Når det er sagt; hadde jeg i dag fått et sluttprodukt med samme kvalitet som mine første to batcher (bra med fuesel) så hadde nok de gått i sluket ganske kjapt. Men tid og sted tatt i betraktning så var jeg godt fornøyd med å ha klart å lage øl når de kom på flaske og for drøye 8 år siden!
"Livet er for kort til å drikke dårlig øl."
Jeg begynner å nærme meg 400 brygg, og terskelen for å helle ut blir lavere og lavere. En del øl som det egentlig ikke er noe direkte galt med, kan fort havne i sluket rett og slett fordi jeg aldri har lyst på det. Da er det bare ikke godt nok.
En naturlig konsekvens er å bare brygge 25 liter av sånt øl jeg veit går unna, og ellers brygge halve brygg - eller kanskje enda mindre. I dag pakka jeg ut en SSBrewtech 20-liter. Den skal bli starten på et nytt bryggerliv med flere mindre - og kjappe - brygg.
SSBrewtech fra Scandinavian Brew. Bestilte for lenge siden, og det har vært en del surr, men de fant en i et hjørne på lageret. Det var den siste, og den skulle visst ikke vært der. Skikkelig fin liten sak som jeg gleder meg til å bruke. Ser for meg en del småbrygg med short and shoddy. Skulle være mulig å presse bryggetida skikkelig. Og da kan en jo brygge mye rart.Hvor fikk du tak i 20 liter kjelen? Vurderer det samme her for enkelte øl holder det med 9-12L