Grusomme bilder !!!

Hvor importerer du fra. Er det noe å spare sammenlignet med prisen til Strømmen?
Rett fra produsenten. Koster ca. 80kr per stk men 180kr i frakt. Fortsatt rimelig i forhold til Strømmen men der får en vel med slange og CO2 rør til keg. Jeg skal bruke dem i Fermzilla All Rounder så trengte ikke den «pakken». Får bestille flere og søke om erstatning fra Tollvesenet, tipper det blir en jungel i papirarbeid og dårlig timebetaling…..
 
Det gjelder å lese beskrivelsen nøye!.
£12.75 er prisen for flottør med slange. £6.75 er for flottøren alene. Det var vel det du sa i din opprinnelige melding.
 
Har du har brygga nesten 70 batcher og ikke helt ut øl før nå?!? :eek:

Det er korrekt. Har enda hatt til gode å gå på en infeksjon (*bank i bordet* - det kommer nok), eller et øl jeg ikke har vært brukbart fornøyd med. Nå brygger jeg ikke mer enn en 10 batcher i året heller, så jeg går ikke inn for å lage de mest eksperimentelle ølene hvor risikoen for å ende opp med noe man ikke ønsker å ha 19 liter av er noget større.

Når det er sagt; hadde jeg i dag fått et sluttprodukt med samme kvalitet som mine første to batcher (bra med fuesel) så hadde nok de gått i sluket ganske kjapt. Men tid og sted tatt i betraktning så var jeg godt fornøyd med å ha klart å lage øl når de kom på flaske og for drøye 8 år siden!
 
I dag gikk siste flaskene av en Tripel Honey Saison i sluket
Ganske god honningaroma, men den slutta ikke skumme over
Skal du bruke honning @Kloakk bør du la den koke noe, men da mister du en del aroma også. Så vet ikke om det er no poeng

76A3A062-6055-4E40-BEF8-315ECC2C653B.jpeg615E59DA-B076-4D51-8693-76163C9DD240.jpeg
 
Det er korrekt. Har enda hatt til gode å gå på en infeksjon (*bank i bordet* - det kommer nok), eller et øl jeg ikke har vært brukbart fornøyd med. Nå brygger jeg ikke mer enn en 10 batcher i året heller, så jeg går ikke inn for å lage de mest eksperimentelle ølene hvor risikoen for å ende opp med noe man ikke ønsker å ha 19 liter av er noget større.

Når det er sagt; hadde jeg i dag fått et sluttprodukt med samme kvalitet som mine første to batcher (bra med fuesel) så hadde nok de gått i sluket ganske kjapt. Men tid og sted tatt i betraktning så var jeg godt fornøyd med å ha klart å lage øl når de kom på flaske og for drøye 8 år siden!
"Livet er for kort til å drikke dårlig øl."

Jeg begynner å nærme meg 400 brygg, og terskelen for å helle ut blir lavere og lavere. En del øl som det egentlig ikke er noe direkte galt med, kan fort havne i sluket rett og slett fordi jeg aldri har lyst på det. Da er det bare ikke godt nok.

En naturlig konsekvens er å bare brygge 25 liter av sånt øl jeg veit går unna, og ellers brygge halve brygg - eller kanskje enda mindre. I dag pakka jeg ut en SSBrewtech 20-liter. Den skal bli starten på et nytt bryggerliv med flere mindre - og kjappe - brygg:).
 
"Livet er for kort til å drikke dårlig øl."

Jeg begynner å nærme meg 400 brygg, og terskelen for å helle ut blir lavere og lavere. En del øl som det egentlig ikke er noe direkte galt med, kan fort havne i sluket rett og slett fordi jeg aldri har lyst på det. Da er det bare ikke godt nok.

En naturlig konsekvens er å bare brygge 25 liter av sånt øl jeg veit går unna, og ellers brygge halve brygg - eller kanskje enda mindre. I dag pakka jeg ut en SSBrewtech 20-liter. Den skal bli starten på et nytt bryggerliv med flere mindre - og kjappe - brygg:).

Hvor fikk du tak i 20 liter kjelen? Vurderer det samme her for enkelte øl holder det med 9-12L
 
Hvor fikk du tak i 20 liter kjelen? Vurderer det samme her for enkelte øl holder det med 9-12L
SSBrewtech fra Scandinavian Brew. Bestilte for lenge siden, og det har vært en del surr, men de fant en i et hjørne på lageret. Det var den siste, og den skulle visst ikke vært der:). Skikkelig fin liten sak som jeg gleder meg til å bruke. Ser for meg en del småbrygg med short and shoddy. Skulle være mulig å presse bryggetida skikkelig. Og da kan en jo brygge mye rart:).

Du kan jo høre med dem om det blir aktuelt å ta inn igjen. https://www.scandinavianbrew.no/
 
Tilbake
Topp