"Ser oppskriften min grei ut?" -Spør her.

Tenker å brygge en IPA i morgen - humleskjema er med tanke om å bruke opp rester :D
Den der må vel bli bra. Eneste er volumet jeg bekymrer meg litt for, skal du fylle et 19-liter fat så er jeg redd det blir litt knapt. OG på 1.069 med så lite skyllevann og kort koking er jeg usikker på om du når, men du kjenner utstyret ditt best selv. :)

Tenker å brygge en IPA i morgen - humleskjema er med tanke om å bruke opp rester :D
Har jeg bomma helt på noe her?

Vis vedlegget 76324

Ev. link hvis man foretrekker det: https://share.brewfather.app/s73kxLQRxeLvnK
Det går helt fint å brygge den der.

Kommer derfor med noen personlige betraktninger, på hva jeg hadde gjort. Dette er kun justeringer.

Jeg liker Whirlpool med litt lavere temperatur, jeg ligger alltid mellom 75-80°C.

På klassisk IPA som jeg vil kalle din, har jeg en mye jevnere fordeling mellom Whirlpool og Tørrhumler.

Du har 70g i Whirlpool og 215g i tørr. Jeg hadde antakelig ligget på mellom 120-150g på hver. Noen ganger mest i kjelen, andre ganger litt mer i karet.

Siste som er litt sær, jeg er ikke så glad i Citra i kjelen. Hos meg hadde den havnet i gjæringskaret.

• Like
Reaksjoner: Ove
Den der må vel bli bra. Eneste er volumet jeg bekymrer meg litt for, skal du fylle et 19-liter fat så er jeg redd det blir litt knapt. OG på 1.069 med så lite skyllevann og kort koking er jeg usikker på om du når, men du kjenner utstyret ditt best selv. :)
Ja der traff du et ømt punkt :D Planen var jo eeegentlig å fylle et 12L fat (og heller brygge oftere..) men ble til at jeg skalerte opp oppskriften et par liter og endte med 22-23L i gjæringstanken ja. Jaaa-ja. Takk :D

Tilbake
Topp