NM 2026, den store diskusjonstråden

Bare for å være helt sikker på at jeg har skjønt reglene i årets NM, man kan f.eks. sende inn 2 Portere?
Hei. Som Finn skriver er svaret ja.
I sitt ytterpunkt kan du derfor (som eksempel) sende inn 4 forskjellige (1B) Tsjekkisk pilsner og 4 forskjellige (1C) Tysk pilsner
Dvs 8 forskjellige øl i en og samme klasse (eksempelvis Lys Lager)
  • maksimalt åtte brygg totalt (per brygger)
  • maksimalt fire brygg per øltype (per brygger)
  • (ingen begrensninger per konkurranseklasse)

Hei, jeg tenker å være med for første gang i år. Er det mulig å levere flasker personlig i Oslo-området, eller er det kun post som gjelder? Fant litt info om dette fra tidligere NM, men klarte ikke å finne noe oppdatert info.

Hei, jeg tenker å være med for første gang i år. Er det mulig å levere flasker personlig i Oslo-området, eller er det kun post som gjelder? Fant litt info om dette fra tidligere NM, men klarte ikke å finne noe oppdatert info.
Det vil ofte arrangeres ting i klubbhuset i samme periode. Da åpnes det ofte for innlevering. Dette avhenger av planen til Fylkesstyret, og er ikke noe vi i NM komiteen kan styre.
Det er stor sannsynlighet for at dette også skjer i år :)

Velkommen inn på forumet, og hjertelig velkommen til NM

Hi everyone, sorry I haven't checked the forum until now and maybe the question has already been asked, but I would like to ask if it will be possible to deliver the beers to Oslo this year and do you know when?
All the best for everyone in New Year

Jeg bør vel gjøre oppmerksom på at det ikke er jeg som er mottakssentral i år. Sjefen over alle sjefer* måtte steppe inn da februar blei en litt uforutsigbar måned her ved Kalvsjø. Jeg regner med å være tilbake som edderkopp i nettet neste år, men konsekvensen av at jeg ikke sitter sentralt i det denne gangen, er at dere ikke kan levere ølet direkte til meg. Det har jo vært noen som har hoppa bukk over Posten og gjort jobben med leveringa sjøl - hvilket har vært veldig hyggelig, og er noe jeg kommer til å savne.

Så altså. Neste år (igjen) ved Kalvsjø:)

*Også kjent som @msevland

Allerede etter tre dager har påmeldingene kommet. Jeg vil med spredte mellomrom legge ut en total-statistikk over påmeldte bidrag. Jeg kommer ikke til å legge ut info per klasse før påmeldingen er over.
1770120920503.png

Sist redigert:
Av en eller annen grunn fikk jeg plutselig lyst til å sende inn et øl til NM igjen, det begynner å bli veldig lenge sia.
Jeg har uansett planer om å få brygga en streit engelsk bitter, hva tror dere, hvis jeg fyrer opp grytene i helga, rekker jeg å få det klart i tide?

Av en eller annen grunn fikk jeg plutselig lyst til å sende inn et øl til NM igjen, det begynner å bli veldig lenge sia.
Jeg har uansett planer om å få brygga en streit engelsk bitter, hva tror dere, hvis jeg fyrer opp grytene i helga, rekker jeg å få det klart i tide?
Det synes jeg du skal gjøre!
Tror det kan gå fint, erfaringsmessig for min del så synes jeg en Engelsk bitter blir bedre med litt modning. Men blir jo uansett modning frem til bedømming:)

Jeg har heller ikke brygget alt jeg håpet til NM. Håper å gjøre noe med det i helga.

Tilbake
Topp