Grainfather GF30 Conical Fermenter Pro - eller ikke?

Du brygger litt større kvanta enn meg:).
Tja, ja, jo det er mulig. Men likevel etter ni år så er det ikke lenge siden at jeg runda batch antallet du hadde i signaturen din da jeg begynte å lese forumet. ;) Det med pumpe handler vel mest om vane. Jeg er på nummer 306 nå som jeg tenker at blir til helga.

Tja, ja, jo det er mulig. Men likevel etter ni år så er det ikke lenge siden at jeg runda batch antallet du hadde i signaturen din da jeg begynte å lese forumet. ;) Det med pumpe handler vel mest om vane. Jeg er på nummer 306 nå som jeg tenker at blir til helga.
Du brygger antakelig en god del mer enn meg - men så er det vel vesentlig flere som drikker det, også:).

Pumpe eller ikke er jo ikke noe vesentlig tema når det gjelder ølkvalitet, som er det dette med stålfermentere og temperaturkontroll dreier seg om. Jeg bare husker det som noe det var en del styr med - som jeg ikke kommer til å sette i gang med igjen med mindre jeg ser vesentlige fordeler med det som oppveier styret.

Jeg bare husker det som noe det var en del styr med - som jeg ikke kommer til å sette i gang med igjen med mindre jeg ser vesentlige fordeler med det som oppveier styret.
Som med omtrent alt annet, er det varierende kvalitet på pumper også, og styringen av pumpene. Montering også, for den saks skyld. Så er det jo selvsagt en stor forskjell på om man bruker noe integrert i bryggesystemet, eller om det blir en ekstern komponent og man må legge om mye for å få det inn i sløyfen. Kjøpe deg nye Brewtools med ekstern mesketank du ;) Fullt oppsett! :)

Pumpe eller ikke er jo ikke noe vesentlig tema når det gjelder ølkvalitet, som er det dette med stålfermentere og temperaturkontroll dreier seg om.
Det er jo klart ja. Nå har jeg ikke smakt ølet ditt, men du har jo vunnet NM og med flere pallplasseringer og? Så vil man vel alltid forbedre seg. Bare man ikke mister moroa med hobbyen opp i det når man introduserer for mye utstyr og enda mere renhold. Det er årsaken til at jeg har holdt igjen på unitank og enda mere dippedutter som finnes til B80en. Jeg liker å brygge ølet, dele det med andre og drikke det selv. Vaskingen.. Er et nødvendig onde.. :p

Som med omtrent alt annet, er det varierende kvalitet på pumper også, og styringen av pumpene. Montering også, for den saks skyld. Så er det jo selvsagt en stor forskjell på om man bruker noe integrert i bryggesystemet, eller om det blir en ekstern komponent og man må legge om mye for å få det inn i sløyfen. Kjøpe deg nye Brewtools med ekstern mesketank du ;) Fullt oppsett! :)

Det er jo klart ja. Nå har jeg ikke smakt ølet ditt, men du har jo vunnet NM og med flere pallplasseringer og? Så vil man vel alltid forbedre seg. Bare man ikke mister moroa med hobbyen opp i det når man introduserer for mye utstyr og enda mere renhold. Det er årsaken til at jeg har holdt igjen på unitank og enda mere dippedutter som finnes til B80en. Jeg liker å brygge ølet, dele det med andre og drikke det selv. Vaskingen.. Er et nødvendig onde.. :p
Vasking av gjæringstank blir mer styr nå. Enklere enn med flatbottom'ene mine er det umulig å få det - men det må jeg bare ta. Så blir det vel enklere når jeg går over fra flasking til fating - og temperaturkontrolleringa blir jo også digital i stedet for manuell, sjøl om det er noe litt annet. (Jeg vil ikke se bort fra at det kan bli litt brygging på gammelmåten, også.)

Fat krever keezer, også. Så om noen har en å selge, er jeg veldig interessert:).

Fornøyd med mine(2 stk.), relativt håndterbare og lett å holde rene
Har hatt problemer noen ganger med å dumpe gjær/humle hvis f.eks gjæren har vært veldig seig/hardpakket, utløpet er ganske trangt.
Ellers må du være nøye på å sette silikonpakningen til lokket rett i, eller kan pakningen vri seg etterhvert og du kan få utett lokk

Tilbake
Topp