Re-sertifisering av CO2 flaske

gle1

Norbrygg-medlem
Er det vanlig å resertifisere små CO2-flasker som hjemmebryggere bruker? Har ei 2kg flaske jeg kjøpte på finn.no nylig, men som viser seg at går ut i juni i år. Ny flaske koster jo ikke så mye, men hvis man kan resertifisere til en 1000lapp, så er det jo penger spart. Evt. om det finnes en panteløsning slik som på sodastream-flasker? Hvor får man evt. gjort det? Bor i Rogaland, men er åpen for aktører på Østlandet.

De må bare trykkteste flasken ved neste fylling for å resertifisere den, Schou Andreassen på Forus fikser dette :)

Prøver meg på et oppfyllingspørsmål i denne tråden. Jeg har vært borte fra hjemmebryggingen i noen år og har nå børstet støv av utstyret.
Jeg antar at CO2 flaska mi aldri har vært sertifisert/trykktestet siden den ble innkjøpt for 7 år siden. Kan man få trykktestet og sertifisert slikt, eller er det bare å kaste og kjøpe inn en ny?

Prøver meg på et oppfyllingspørsmål i denne tråden. Jeg har vært borte fra hjemmebryggingen i noen år og har nå børstet støv av utstyret.
Jeg antar at CO2 flaska mi aldri har vært sertifisert/trykktestet siden den ble innkjøpt for 7 år siden. Kan man få trykktestet og sertifisert slikt, eller er det bare å kaste og kjøpe inn en ny?
Det går an å få trykktesta.

Det er trolig dyrere å få den trykktesta enn å kjøpe ny.
Det synes jeg er meningsløst, men sånn er verden nok blitt.
Se på datoen som er stempla inn i den. Du kan få fylt den fram til da.

Fikk trykktestet flaske hos aktiv brannvern for noen år siden, og husker ikke det som en ruinerende opplevelse.
Vet ikke om de driver med tjenesten ennå, men det og pris kan man vel finne ut av.

Bare vær oppmerksom på at prisen på fylling av co2 ikke er veldig gunstig opp mot sånne små flasker som jula stadig vekk har tilbud på.

Bare vær oppmerksom på at prisen på fylling av co2 ikke er veldig gunstig opp mot sånne små flasker som jula stadig vekk har tilbud på.
En må følge med på Europris, Jula og Rusta. De veksler på når de har tilbud. Rusta har denne uken :)

Synes at det å ha en stor flaske til fast tilkobling av fatene for karbonering/servering er behagelig. Greit det koster litt ekstra, men litt koster jeg på meg for bekvemmelighet. Har jo også de småflaskene i tillegg, både 60 liter og 130 literen som du får på Clas O. Disse er jo mer mobile og blir brukt på alt ellers.

Jeg har kjøpt mine av type billigvariant på Europris. Altså ikke Sodamaster «originalen». Noen som har erfaring med å levere disse billigvariantene på Jula og Clas O? Får man byttet alle typer hos alle butikkene?

Jeg har kjøpt mine av type billigvariant på Europris. Altså ikke Sodamaster «originalen». Noen som har erfaring med å levere disse billigvariantene på Jula og Clas O? Får man byttet alle typer hos alle butikkene?
Jeg har spurt kundeservice hos Europris om jeg kan bytte inn flasker fra Jula (Aga), men de godtar bare flasker de selv selger.
Jula tar i alle fall imot flasker fra Europris, for det har jeg gjort flere ganger.

Hvor stort volum er det i en sånn SodaStreamflaske ?
Er det billigere å bruke disse når det er tilbud hos Rusta/Europris ?

Hvor stort volum er det i en sånn SodaStreamflaske ?
Er det billigere å bruke disse når det er tilbud hos Rusta/Europris ?
Sist jeg regna over kom jeg til at det var litt billigere enn å fylle. Og unektelig en del mindre plasskrevende.

Tilbake
Topp