Deilige bilder!!!

For ett par uker sida kom jeg over ei oppskrift jeg brygga i mars 2021, Pilsner Urquell. Tenkte att den bør jeg kanskje gjøre opp igjen. I dag var jeg en tur i byen, rusla gågata. Ja nettop verdens fineste gågate ja. Gikk innom FRETEX for en kikk. Der sto det jammen en ølseidel og ropte til meg. Dette må da være et tegn, ett tegn fra oven kanskje ? ;)

Vedlegg

• 20250821_193018.jpg
    20250821_193018.jpg
    449,8 KB · Sett: 20
For ett par uker sida kom jeg over ei oppskrift jeg brygga i mars 2021, Pilsner Urquell. Tenkte att den bør jeg kanskje gjøre opp igjen. I dag var jeg en tur i byen, rusla gågata. Ja nettop verdens fineste gågate ja. Gikk innom FRETEX for en kikk. Der sto det jammen en ølseidel og ropte til meg. Dette må da være et tegn, ett tegn fra oven kanskje ? ;)

Hvordan ser den oppskriften ut?
Fomler med noe selv

Ørreten bet ikke så vi gikk over i bærplukkemodus. Det var for seint for multe men blåbæra var til gjengjeld over alt i store mengder. 17 kilo på et par dager må være godkjent. Svigersønnen står på kjøkkenet og fyller blåbær i frysebeger og fantaserer om surøl med blåbær. Må innrømme at jeg ikke har tenkt tanken før, men nå har det begynt å surre i hodet om hvordan jeg i tilfelle skal gjøre det.

Men nå, pannekaker med blåbær.

IMG_7672.jpeg

Sist redigert:
Svigersønnen står på kjøkkenet og fyller blåbær i frysebeger og fantaserer om surøl med blåbær. Må innrømme at jeg ikke har tenkt tanken før, men nå har det begynt å surre i hodet om hvordan jeg i tilfelle skal gjøre det.
Har tenkt tanken selv, men slått det litt fra meg da blåbær ikke har såå mye smak. Mye vann og farge, lite smak. Sikkert litt sukker som kan bidra med sødme eller alkohol. Skriv gjerne noe mer om du kommer på noe å bruke de til i rettning øl, blåbær er det mer enn nok av hvert år her :)

Serverte dama et glass av denne i dag (uten å si hva det var), hun plukka opp blåbær på nesa blindt men var ikke i nærheten av å tro at det var egenprodusert. Trodde faktisk ikke på meg før jeg viste ho flaska (ho var med å lage den):
1756676089763.png
Vi lagde litt forskjellige versjoner det året, en med "fersken ekstrakt" - den smaker flytende hario fersken. Jeg digger den, dama kan ikke fordra den kunstige smaken. Win! :)

Tilbake
Topp