Gahr skrev:Hehe. Her snakker vi helautomatisert tysk kanonkvalitet, med gjæring og kjøling inkludert. Det er ikke veldig billig, men med tanke på kvaliteten er det en meget fin deal. Kunne gjerne brygget på et sånt anlegg...
Gahr skrev:Hehe. Her snakker vi helautomatisert tysk kanonkvalitet, med gjæring og kjøling inkludert. Det er ikke veldig billig, men med tanke på kvaliteten er det en meget fin deal. Kunne gjerne brygget på et sånt anlegg...
Bjarte H skrev:Gahr skrev:Hehe. Her snakker vi helautomatisert tysk kanonkvalitet, med gjæring og kjøling inkludert. Det er ikke veldig billig, men med tanke på kvaliteten er det en meget fin deal. Kunne gjerne brygget på et sånt anlegg...
Hadde det vært basert på damp og ikke el. hadde jeg vært helt enig!
Bjarte H skrev:Gahr skrev:Hehe. Her snakker vi helautomatisert tysk kanonkvalitet, med gjæring og kjøling inkludert. Det er ikke veldig billig, men med tanke på kvaliteten er det en meget fin deal. Kunne gjerne brygget på et sånt anlegg...
Løver skrev:Det er ihvertfall en god historie ;-)
Martin E skrev:Bjarte H skrev:Gahr skrev:Hehe. Her snakker vi helautomatisert tysk kanonkvalitet, med gjæring og kjøling inkludert. Det er ikke veldig billig, men med tanke på kvaliteten er det en meget fin deal. Kunne gjerne brygget på et sånt anlegg...
fordi el-elementene svir seg?
Bjarte H skrev:Damp har flere fordeler. At bryggeriet er lettere å renholde er en av dem
Bjarte H skrev:Hvis du er interessert i bryggeridesign så står det en god del om det i Wolfgang Kunze, Brewing & Malting Technology.
Martin E skrev:Bjarte H skrev:Hvis du er interessert i bryggeridesign så står det en god del om det i Wolfgang Kunze, Brewing & Malting Technology.
Takk for referansen, den skal jeg sjekke ut!