11.11.11 Collective Brew Day

Takker for svar og skjema :). Har ikkje fått gjort noko med dette ennå, men eg rekner med å tilsette ca. 0,25ml fersk 007 i kvar flaske.
 
Smakte litt på brygget her forleden. Ligger enda på eikekuber i sekundærkaret. Begynner å bli noe, men kommer nok til å holde det på eik i noen måneder til.
 
Odland skrev:
Noen som ikke har klart å holde seg og har smakt på en karbonert versjon av brygget sitt?

Hekkan helle! Ville heller spurt om det finns nokon som ikkje har smakt. Eller...
Mitt brygg har blitt ein svær Porter. Rund og god, men med 111 Chinookar. Gleder meg til jul når denne ligg i glaset. Hvis eg greier å halde meg då...
 
Jeg snek en prøve av min BW fra sekundærkaret for et par uker siden, den var blitt klar og fin og smakte rent og godt, stjerneanisen var blitt ganske fremtredende så dette blir spennende:)
 
I morgen går brygget mitt på fat etter 5 mnd på eiketerninger og bourbon. Må ærlig innrømme at jeg ikke har vært veldig snill med lagringen av brygget så vi får se hvordan det blir. Frykter at det kan ha oksidert.
 
TTT. I dag gikk ølet mitt på fat etter 6+ mnd på eik og bourbon. Sist jeg målte FG hadde det flata ut på 1.035. I dag målte jeg det til 1.015. Enten har hydrometeret mitt fått seg litt juling, eller kanskje noe villgjær har sneket seg oppi.
 
Smaker røsta malt, eik, lakris og sjokolade etterfulgt av varme fra alkoholen. Not bad. Spent på hva som skjer når den blir karbonert. For all del, alkoholen smakes men den veier inn på velvoksne 11.5%
 
Testa med nytt hydrometer for å se om dette var off og etter litt testing kom jeg fram til at ølet ikke er 11.5%


Det er 11.8% :)
 
Odland skrev:
Testa med nytt hydrometer for å se om dette var off og etter litt testing kom jeg fram til at ølet ikke er 11.5%


Det er 11.8% :)

Voksent Odland! Min vart stusselige 9,7%. FG på 1024. Skal seiast at eg ikkje traff på OGen.

Den gjekk ganske tidleg på flaske(ca 3 veker på karet), og smakte fysj dei første gongene eg prøvde meg. Når den no har fått ein del månader på baken begynner det virkelig å likne på noko. Smaker mykje tørka frukt, marsipan, anis og meir gode ting. Kombinert med litt mørk sjokolade(70-80%) så smaker denne konfekt.

Og eg hadde jo tatt med ei flaske til deg då du var innom butikken for ei tid tilbake. Gløymte heilt å gi den til deg....  :bank2:
 
Awesome. Angrer litt på at jeg fata denne dog. Ser for meg at den ikke er i toppform før juletider. Har ikke nok fat til å drive å låse ned for lagring. :(
 
Hadde en smak av min i går (den landa på 10,2% lar seg vel runde opp til 11 :) har hatt et par måneder på flaske nå, min smaker ivertfall stjerneanis (hadde det i) ellers mye malt og tørket frukt det en søt og mektig BW som nok vil egne seg som en winterwarmer rundt juletider.
 
Cool cool. Vi må få til en tasting 11.11.12. Og kun en mnd og en dag etter det setter jo 12.12.12 i gang :)
 
Tilbake
Topp