2 eller 3 ruller?

Jeg har en Monstermill 3-valse. Jeg føler meg garantert bedre enn hvis jeg hadde hatt 2-valse. Garantert!
Ja!, og så maler den veldig jevnt
 
Jeg oppgraderte fra mm3 til mm3.20.  Jeg er usikker på om det går noe serlig fortere, det eneste jeg vet er at det blir mye vanskeligere å drive den.  Dessuten er det veldig vanskelig å justere på åpningen etter at alt er fastmontert. Man justerer jo på den nederste rulla og den er ikke lett å komme til.
Skulle jeg ha kjøpt ny i dag ville jeg ha kjøpt en med to valser. Da er det kjempelett å justere åpningen, og hvis en vil kan en jo justere åpningen ned litt for så å kjøre alt igjennom en gang til.
 
Eg har en Barleycrusher, og har ingenting å utsette på den. Maler jevnt og fint, og er lett å drive med en mellomstor elektrisk drill. Eg ser ingen grunn til å oppgradere min mølle. Fort går det også.
 
Ramsvatn skrev:
Jeg oppgraderte fra mm3 til mm3.20.  Jeg er usikker på om det går noe serlig fortere, det eneste jeg vet er at det blir mye vanskeligere å drive den.  Dessuten er det veldig vanskelig å justere på åpningen etter at alt er fastmontert. Man justerer jo på den nederste rulla og den er ikke lett å komme til.
Skulle jeg ha kjøpt ny i dag ville jeg ha kjøpt en med to valser. Da er det kjempelett å justere åpningen, og hvis en vil kan en jo justere åpningen ned litt for så å kjøre alt igjennom en gang til.

Både Monster mill og C&S er gode møller, men en av fordelene med C&S er at den er enkel å innstille med per-satte knepp (avstander). Man slipper å bruke føleblad for å vite hva åpningen er.
 
Tilbake
Topp