2.stk. WLP007 gis bort i Bodø

Dan Ove

Norbrygg-medlem
Hei

Jeg har 2 rør White Labs Dry English Ale WLP007 som jeg har glemt at jeg hadde.
De hadde best før dato 04.08.2012. De har ligget i kjøleskapet siden jeg fikk de. I følge BeerSmith har de ca 20% igjen.

Jeg kommer ikke til å bruke de så hvis den er noen i Bodø som vil ha de er det bare å komme innom. Hvis ingen vil ha de blir di offret til øl-gudene :)

- Dan Ove
 
Det er jo en utmerket anledning til å eksperimentere litt med oppbygging av en starter og å se hva man klarer å gjøre ut av selv gammel gjær. Det er en anledning til å ha det litt morsomt, som du burde benytte deg av selv. Jeg har en pakke spraymalt du kan få låne.

Hvis du likevel er fast bestemt på å ikke bruke dem, er jeg interessert.
Svein Erik  :)
 
Ser den. Jeg har spraymalt og alt jeg trenger utenom tid :) Jeg får forske på dette når jeg har fått meg en magnetrører. Det er vel snart Jul :)

Hvis du vil ha dem kan du få de :) Jeg sender deg en PM.

Dan Ove
 
Enliters gjenopplivingsforsøk av gammel gjær, joda det står til liv. Med et par oppsteppinger til begynner det å ligne på noe!
Svein Erik  :)
 

Vedlegg

  • IMG_1033.JPG
    IMG_1033.JPG
    1,3 MB · Sett: 239
Denne gjæra var morsom, helt rå! Og vips (på søndag), så var det  80 liter IPA på dunken! Etter tre oppsteppinger ble det mye gjær og det nærmest freser ut av gjærlåsen. Eneste trøblet var at jeg glemte å montere kran på denne dunken før fylling og jeg kastet heverten en gang tidligere fordi jeg ikke tenkte å bruke den mer!  :attevar:
 

Vedlegg

  • IMAG0261.jpg
    IMAG0261.jpg
    746,9 KB · Sett: 170
  • IMAG0263.jpg
    IMAG0263.jpg
    719,4 KB · Sett: 166
Tilbake
Topp