29.01.2011 Hjemmebryggerdager hos Nøgne Ø

Da var mine flasket også, landet på FG 14. Wlp 051. Hele batchen tørrhumlet på en liten håndfull willamette, samt en kvart kanelstang. Ingenting å utsette på aromaen i alle fall.
 
Oj. Jag antar att vi kan konstatera att jag är extremdålig på att vara aktiv här på forumet..

Jag måste också tacka Ramsvatn för senast. Det var två superdagar! och sån jästfrihet får man leta länge efter innan man hittar  :ilike:

Tillhängaren var en bitch att köra hela långa vägen till Oslo. Men jag skyller mest på våra dåliga skills på att packa.

Jag ska tappa mitt gjærexperiment imorn. är det någon som har något inlägg om hur många volymer jag ska kolsyresätta kölshapan till?
Har inte tatt pröve än, men det har gjærit sakta hela tiden fram tills för några dagar sen.

Smakprøve imorn med andra ord.

är spänd på resultatet!  8)

/Emil
 
Ramsvatn skrev:
(en buttplug), smakte på den og den smakte veldig godt.

Jeg får noen rare bilder i hodet mitt av det der.... 

Jeg har fortsatt ikke fått tappet, snart så jeg innser at jeg ikke har tid til denne bryggnga.... Skal se jeg stiller med ølet fortsatt på kaka i slutten av Mars! Men noen må jo lage dårlig øl slik at dere andres virker enda bedre :)
 
1016FG her, med en plugg, mye på fat "as is" og noen flasker med MIPA...  Hvis det blir drikkbart skal dere ikke se bort fra at det blir å smake på hva _det_ er på et arrangement i den nærmeste fremtid.
 
Hmm, si meg en ting! Er det bare jeg som husker feil, eller ble det sagt noe om at vi skulle sende ned flasker i forkant av neste arrangement for forbedømning? Ser jo i "programmet" at det står innlevering av flasker lørdag kl 16:00, men jeg syns da liksom jeg har hørt noe annet??
 
Leffe skrev:
Hmm, si meg en ting! Er det bare jeg som husker feil, eller ble det sagt noe om at vi skulle sende ned flasker i forkant av neste arrangement for forbedømning? Ser jo i "programmet" at det står innlevering av flasker lørdag kl 16:00, men jeg syns da liksom jeg har hørt noe annet??
Jepp! Det står på programoversikten vi fikk utdelt på NØ at de vil ha flaskene i hende innen 18.03
 
Sjøl sitter jeg og teller på knappene om jeg skal sende inn. Blei litt over the top med chili hos meg. Selv om jeg regner med at det hele blr mer balansert med tida, er min variant slik at jeg ikke klarer å bestemme meg for om den smaker vondt eller bare rart. Vel, om jeg sender den inn, kan jeg jo få noen andre til å mene noe om det. Så får jeg heller bare leve med skammen. He he
 
JørnP skrev:
Sjøl sitter jeg og teller på knappene om jeg skal sende inn. Blei litt over the top med chili hos meg. Selv om jeg regner med at det hele blr mer balansert med tida, er min variant slik at jeg ikke klarer å bestemme meg for om den smaker vondt eller bare rart. Vel, om jeg sender den inn, kan jeg jo få noen andre til å mene noe om det. Så får jeg heller bare leve med skammen. He he

Har du smakt Mikkeller Texas Ranger?, hvis ikke, så er det vanskelig å bedømme hva som er over the top.. :)
 
Det var akkurat den samme følelsen jeg hadde før juleøl konken på Tautra. Sendte inn bare for å få kritikk og endte opp med to fjerdeplasser :) Så send inn ja!
 
hei,

noen som husker hvor mange flasker som skal sendes inn? Ellers annen info som bør være med (skjønner at jeg bør legge ved navnet mitt:)?
 
2 flasker. Jeg festet navn og adresse på lapp med strikk rundt flaska.
Bruker Nøgne Ø flasker. Tror ikke de bryr seg med å få riktige "konkurranseflasker".
 
Hjemmebryggerdager hos NØ del 2.

Jeg vil sjekke om det er interesse for å leie et lokale like i nærheten (gangavstand fra NØ ,med plass til 50-60pers). Det er plass til alle der og det koster bare 1800kroner inkl vasking. Det jeg tenker på er at etter at det er ferdig hos NØ så kan vi alle gå opp dit og feste videre der. De som trenger overnatting kan bare ta med seg sovepose og liggeunderlag  så kan de bare ligge i lokalet til dagen derpå.
Man kan også leie et skikkelig stereoanlegg for kr 500 ekstra. Hvis ikke må man ta med egen forsterker + cd for høytalerne er med i prisen.

Hva sier dere?

EDIT:  Rett Bemanning i Grimstad kan sponse leiea av lokalet. (vil ikke booke enda før jeg vet at det er interesse)
 
Tilbake
Topp