6 Kullsyreflasker Næringsmiddel CO2

Jeg har, fra et konkursbo fått tak i 6 grønne flasker med CO2 for næringsmiddelbruk. :yes: :skitbra:
Kunnskapene mine om disse flaskene er små så jeg trenger litt info om disse.

- Jeg har forstått at disse flaskene er dyre i innkjøp. Hva er annenhåndsverdien på disse flaskene? Jeg kan tenke meg å beholde én og selge resten evt. bytte mot utstyr jeg trenger.

- Jeg vet ikke om disse er eieflasker eller leieflasker, kan jeg finne ut det? Kan jeg risikere at f.eks AGA gjør hevd på flasken hvis jeg eller noen andre tar den dit for å fylle?

Alle flaskene har gass, noen lite men 3 av dem tror jeg er fulle da de er tunge som faen og har en gul plugg som ser ut som en form for emballering i åpningen på ventilen.

j9nj4o.jpg

2wfnt4k.jpg

2qs6v5e.jpg

2z7kbdi.jpg
 
Sjekk datostemplingen på flaskene. Er den utgått må de trykktestes før eventuell fylling.
Testen er gyldig i 10 år, og til datoen stemplet i godset på flaska.
Er flaska tom og datoen utløpt er flaska gratis, er flaska full og eller datoen ok, er de verdt penger....
 
Har du fått dei er dei dine, altså eieflaske. Det er ingen problem å få ny trykktest på dei om den er utløpt. Gå til ein ellerannan som ikkje heiter AGA  ;D
Veit iallefall om ein leverandør av brannslokkingsutstyr i Bergen som gladelig hadde fylt co2 på dei, og trykktesta om nødvendig.

...eller så kan du gi dei til meg... >:D
 
Biogonflaska fra AGA er ei leieflaske. Den er enten underslått eller en eller annen stakkar betaler leie for den  ;) Jeg ville levert den til en AGA forhandler, men mulig du får noen til å fylle den ??
 
M Grådal skrev:
Biogonflaska fra AGA er ei leieflaske. Den er enten underslått eller en eller annen stakkar betaler leie for den  ;)

Svaret er nok at firmaet som leide den er konkurs. Ikke umulig at AGA har fått penger fra konkursbo for utestående, men det er tvilsomt.
 
Hvor i landet holder du til Rogan? Om prisen er rett, og datostemplinga ok, og om transporten ikke blir for dyr kan jeg være interessert..
 
Beklager at jeg ikke har fått på plass sted på profilen min, skal fikse det. Flaskene er i Bergen så transporten blir nok alt for dyr. Stemplingen i flaskene er variable men alle over 10 år.
 
10 kg med CO2... jeg er interessert så lenge ikke AGA plutselig ikke kommer og gjør hevd på den. Og hva var datostemplingen?
5-6 kg CO2 og flaske går vel normalt for 1200 når en kjøper fra NOHA ?
 
Disse flaskene kan ikke kjøpes fra AGA, så de er leieflasker. Det koster ca 1550 +mva for året å leie disse flaskene. Noe rabatt ved 5 årskontrakt eller mange flasker. Og i tillegg må du betale gassforbruket, men sertifiseringen av flaskene ligger inne i leieprisen.
Hvis en prøver å bytte en slik flaske hos AGA vil de ta flasken og du risikerer anmeldelse. Det ligger en chip i kragen som forteller serienummer på flasken og som er linket til kunde.
Men en får sikkert fyllt og godkjent slike flasker andre plasser, bare viktig å være obs på dette.
 
Tilbake
Topp