All tvil til side

Har nettopp åpnet en lurvete 0,5l colaflaske, en av de siste jeg tappet (Nøgne Ø og Coopers flaskene ble brukt opp først), og helt halve flaska forsiktig oppi et ølglass med en stor skepsis. Skepsisen fordi det kun har gått en uke siden flasking, pga. det er mitt 2. brygg og at bare lukten og utseendet til ølen har gjort mine forventninger store. Brygget er bryggselv sin bavarian lager med gjæren saflager-23.

Første runde var Coopers lager med litt for lite gjær. Litt for fruktig smak og litt for boblete var konklusjonen på den. Men drikkanes absolutt.

Runde to... FY SØREN så god. Hvis det var noe tvil om hjemmebrygg kunne konkurrere med butikkøl så er det bare å legge det til side. Dette var saker, gleder meg allerede til det har fått noen uker til på baken. Mye nærmere Sam Adams enn Heineken, som er mitt mål. Er fullt klar over at mesteparten av æren går til de som lager vørteren, men føler jeg har fått god hjelp fra å lese her, How to brew boka og å gjøre noen knepp endringer i prosedyren fra første runde. Har vært "psykopat" på rensligheten og sugd til meg alle tips som er å finne og føler det ikke er noe som helst som ikke bør være der på smaken, det gleder.

Bare å glede seg til mer øllaging nå, for dette forsvinner fort :)
 
Gratulerer!
Jeg hadde selv premiære i går på mitt aller første brygg noensinne. En APA, all grain. Her ble hele batchen tappet på lurvete plastflasker, så estetikken var dårlig, men i glasset var det gudenes nektar. hehe!

Lykke til videre!
 
Tilbake
Topp