På hovednettstedet står det nå at det kan brukes uten skylling om du bruker anbefalt dosering.På min nye flaske står det at man skal skylle etterpå. Er basert i Tyskland, så mulig det er EU-forskrifter på gang?
Vis vedlegget 55323
Vis vedlegget 55324
Men så er det forskjell på Star San og Star San HB som var avbildet.På hovednettstedet står det nå at det kan brukes uten skylling om du bruker anbefalt dosering.
Vet du hva som er forskjellen?Men så er det forskjell på Star San og Star San HB som var avbildet.
Jeg tror fremdeles at hovedforskjellen er juss.
RDWHAHB
Som jeg skrev noen innlegg lenger opp, prøvde jeg å google det (ikke veldig iherdig), og valgte å tro at det er samme produkt, men at ordlyden er forskjellig i ulike markeder. Altså juss.Vet du hva som er forskjellen?
Lurer på om pipeline ville være et like godt alternativ da fargen vil kunne indikere om en har gjort en god nok jobb med vasken.Som jeg skrev noen innlegg lenger opp, prøvde jeg å google det (ikke veldig iherdig), og valgte å tro at det er samme produkt, men at ordlyden er forskjellig i ulike markeder. Altså juss.
Svarte du på riktig tråd, eller tenkte du på tråden om Saniclean vs. Starsan nå?Lurer på om pipeline ville være et like godt alternativ da fargen vil kunne indikere om en har gjort en god nok jobb med vasken.
Joda. Klarte jo å rote dette til!Svarte du på riktig tråd, eller tenkte du på tråden om Saniclean vs. Starsan nå?
Karma's a bitchJoda. Klarte jo å rote dette til!
Riktig, det inneholder 5-15% Dodecylbenzensulfonsyre, og er sikkert grunnen til de nye føringene med hensyn på hva du skriver. På en gammel flaske jeg har stod det at det hold med lufttørking og ingen skylling. Men nå er altså skylling blitt tilføyd.Inneholder produktet som selges i Europa fortsatt dodecylbenzen sulfonsyre? Jeg trodde det var forbudt som desinfeksjonsmiddel i EU/EØS, men (av alle underlige ting) lov som skyllemiddel.
Det er vel forskjellige regler for matvaresikkerhet i EU og USA som gjør at stort sett alle desinfeksjonsmidler skal skylles av i Europa.
Da ser jeg hva de har når jeg bestiller.Tror de bare er utsolgt. Jeg kjøpte Starsan der for 2 uker siden.