Hei! Jeg ser etter en pH-måler og har sett på denne nettsiden og dette produktet. Jeg kan absolutt ingenting om pH- og vet ikke om jeg er helt på bærtur eller ikke
Takk for svar!
Takk for svar!
Strips er ikke veldig nøyaktig, men helt sikkert bedre enn et billig ph-meter. Det billigste er å stole på Brewfather beregning eller en annen kalkulasjon, Brewfather har stemt rimelig godt her på ph i mesk. Om du ikke vil investere i et godt ph meter, kalibreringsveske og lagringsveske ville jeg bare brukt Brewfather. Men du får da ikke målt hele veien før/etter kok, og ferdig produkt. Så det får bli en avveining. Jeg har to stk, et fra extech som har vært veldig stabilt, og et fra Milwaukee som er litt mer bob bob, men godt nokHei! Jeg ser etter en pH-måler og har sett på denne nettsiden og dette produktet. Jeg kan absolutt ingenting om pH- og vet ikke om jeg er helt på bærtur eller ikke
Takk for svar!
Det sies gjerne at de billige pH-meterne ikke er nøyaktige nok, men jeg er ikke så sikker på det. Da vi hadde en runde med digitalt kurs, ga et billig pH-meter helt greie målinger. Jeg mener at dette skal være godt nok, men sjekk på nettet hva du kan finne ut om det. Forøvrig: Uansett hva slags pH-meter du skaffer, må du stelle pent med det, og sørge for å holde det kalibrert. Ingen av delene er vanskelig - men de er viktige. Så om du skaffer deg et pH-meter, bør du bruke litt tid på å sette deg inn i riktig vedlikehold. (Dobbeltsjekk info du finner på nett. Det kan ligge en del som er feil der, har jeg sett. Og stol ikke uten videre på folk i bryggeforretningene, heller. Jeg fikk en gang beskjed om å gjøre noe som ikke ville vært særlig bra for elektroden om jeg hadde fulgt rådet.)Hei! Jeg ser etter en pH-måler og har sett på denne nettsiden og dette produktet. Jeg kan absolutt ingenting om pH- og vet ikke om jeg er helt på bærtur eller ikke
Takk for svar!
De billigste så holder heller ikke proben særlig lenge. Selv med god behandlingBuy cheap, buy twice (minst!)
De billige pH målerene jeg har hatt måtte jeg kalibrere hver eneste gang jeg skulle bruke dem da de var "off". Etter å ha kjøpt et skikkelig fra Milwaukee (og proben lagres i rett lagringsvæske) så har det vært dønn stabilt over lang lang tid.
Hannah er en stor produsent av labutstyr, så det er nok et ok merkeKan godt anbefale det jeg har: Hannah HI 98128. Kjøpte det fordi det var abbefalt av Gahr Smith-Gahrsen, og ha ikke blitt skuffa. Ikke det billigste, mani ikke det dyreste, heller-
Var noen av de billige fra Milwaukee?Buy cheap, buy twice (minst!)
De billige pH målerene jeg har hatt måtte jeg kalibrere hver eneste gang jeg skulle bruke dem da de var "off". Etter å ha kjøpt et skikkelig fra Milwaukee (og proben lagres i rett lagringsvæske) så har det vært dønn stabilt over lang lang tid.
Nei, Aliexpress og denslagsVar noen av de billige fra Milwaukee?
Ok, da hadde jeg tatt sjansen på den rimelige varianten fra Milwaukee. Eller fra Hannah, for den sakens skyld. Det finnes en billigere variant av det jeg har, som jeg vil tru er grei nok. (Jeg var litt mer nevrotisk da jeg skaffa pH-meter enn jeg er nå.)Nei, Aliexpress og denslags