Andre som sliter med Sonoff-enheter om dagen?

Miguel

Norbrygg-medlem
Ser at kontakt mellom enheter og ITEAD-serveren røk for en stund siden så og si over hele Europa, men de siste dagene så er det flere land som har kommet opp igjen. Leser en tråd på ITEAD-forumet.

Min har ikke fungert på ganske lenge nå. Noen andre som har en enhet her til lands som funker?

Feiring av kinesisk nyttår fra 11. - 22. februar.
Har ikke peiling å om det har noe å si, men det lå en melding i eWeLink appen om begrenset bemanning i perioden.

Min Sonoff fungerer.
Koblet den i stikkontakten så kom den raskt på nett og jeg kunne styre den via appen.
Har ikke peiling på om den har vært "ute", den har lagt i skuffen en stund.

Høh. Mystisk. Min fungerte for en tid siden og så sluttet den å virke.. Ser den inne på ruteren, men den får tydligvis ikke koblet seg opp mot serveren, irriterende greier.

Så... når man skal slå på et lys som er koblet til en Sonoff, så går det et signal fra en app på telefonen til en server i Kina, som så sender et signal til Sonoff-dingsen som kanskje ligger en meter fra telefonen..?

Jau, verden går framover. :)

Det går til servere i Europa. Muligens en i hvert land, jeg vet ikke. Responstiden har iallefall vært nesten instant.

Men ja. Det er vel for at man skal kunne styre ting selv om man ikke er på samme lokalnettverk som enheten.

Tilbake
Topp