Applikasjon\webside for å finne oppskrift basert på råvarer man har liggende?!

tiheia

Norbrygg-medlem
Hei. Jeg begynner etterhvert å få endel "rester" av humle og malt fra tidligere brygg som jeg har lyst til å få brukt. Finnes det en applikasjon eller side hvor man kan legge inn hvilke råvarer man har og så finne oppskrifter utifra dette eller må man bare titte på forskjellige oppskrifter og se? Er ikke så dreven enda at jeg klarer å lage egne oppskrifter og jeg har ikke så veldig mye tid til å brygge om dagen så vil nødig "kaste" bort en bryggedag på en egenkomponert oppskrift som muligens ikke faller i smak.
 
Må flire litt nå. Har gått å lurt på det samme de siste dagene og skulle inn nå og lage tråd. ;)
 
Å lage egen oppskrift er forholdsvis enkelt det... :)
Ikke så skummelt som det høres ut til. Jeg har vel egentlig altid gjort det :)
Bruker man beersmith, og passer på at mengden basemalt er nogenlunde, og ikke overdriver visse spesialmalt blir det som regel bra.
All humle fungerer til bitter, smak og aroma er litt strengere. Engelske ale er greie, da de sjelden har aroma eller smakshumle i betydelig grad.
 
Du kan ta en titt på brewtoad.com der kan du søke etter oppskrifter som har en type gjær eller humle osv. Jeg liker siden godt!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Å lage egne oppskrifter er ikke så fryktingytende. Det blir som regel godt uansett  ;D Alle de 7 batchene mine er egenkomponerte eller satt personlig preg på med andre humler eller krydder.

Som Magne skriver kan du bruke beersmith og velge sjangeren inni der. Da får du det essentielle som OG, IBU, alkoholprosent og farge.
Jeg ville kjørt på med en blonde, pale eller brown ale og kjørt på med masse humler, tørrhumle og leke meg litt  ;)
 
Tilbake
Topp