Konge øl, denne skal brygges neste gang, inngangen til Juli her i gården!
Til dere som har brygget den med flott resultat og bruk av kakaopulver, hva slags kakaopulver bruker/brukte og hvordan?
jeg har rå kakaonibs liggende, de har jeg ved bruk tidligere røstet lett og latt ligge i en spritlake ett par døgn frem til den ble brukt i gjærkar etter endt storm. Vil naturligvis unngå å bruke sprit (vodka i mitt tilfelle) da jeg syns det er en ekkel smak å tilsette i øl uansett hvor lite det måtte være. føler det blir prinsipielt feil, men er det ikke andre løsninger enn med mest mulig nøytral spritlake er det veien å gå naturligvis.
Lurer også på kaffetrekkingen om noen har gode råd, hørte at austmann gutta hadde en finurlig måte å gjøre dette på, men har ingen videre peiling
på hva dette skulle være. har selv kunn kald-trukket kaffe, men synes dette gir laber kaffesmak, kan naturligvis ha med mengder og gjøre og det
faktum at gjærkaret fikk så for lenge før eventuell flasking.
Det jeg vurderer denne gangen er å benytte nevnt kakaopulver eller eventuelt knuse nibs og røste de lett for å så tilsette de med kaffen
i bunnen av omstikningskar sammen med sukkerlake såklart, og la det blande seg godt sammen før flasking.
Tenkte også å benytte laktose for å få sødmen og fylden jeg opplever fra originalen selv fra butikk