Avtrekk

Jeg har til nå benyttet en IKEA kjøkkenvifte når bryggingen er i gang. Men denne gjør ikke jobben. Den har en kapasitet på: 275 m3/t ifølge IKEA selv. Vurderer sterkt å bytte ut denne med en kanalvifte og montere på en alu.lampeskjerm fra IKEA.

Noen som har tips til hvilken kanalvifte som gjør jobben skikkelig til en billig penge?
Hva bør kapasiteten på viften være?

Har en vifte fra Røroshetta (Crystall 1140) med doble motorer montert rett over kokekjelen, denne drar unna bra, men sliter litt med drypping.
Ser den er oppgitt til 550 m3/t. De dukker opp på finn.no for rundt en tusenlapp innimellom.

Kommer litt annpå størrelsen på bryggeriet også. Jeg holder på med et 100 liters bryggeri så jeg har fått tak i et avsug fra et "lakkeri" 1,3kw. Usikker på hvor mye kubikk den suger, men håper det skal holde.

Ville tro at 275m3/t skulle holde for et typisk 30-50 lte oppsett. Std kanalvifter ligger på rundt 100m3/t. Kanskje du kan gjøre noe med plassering, kanal,fjerne filter, etc. Hvis ikke må du opp i en kanal vifte større enn Ø200mm (+500m3/t). Har selv en 43o m3/t; tørt og fint på vaskerommet under kokingen og ingen klager fra fruen

Sist redigert:
Er nok enkelte damer som er mer runde i kantene enn andre. Jeg hadde fått seriøst pes om det hadde vært gjort kokainbeslag på vaskerommet hos oss.

Tilbake
Topp