Bayer Lager Øl

Hei
Jeg har brygget en Bayer lager øl som nå har stått en måned på lagring og skal på fat på mandag.
Dette er jo ett lager øl så det bør vel lagres i en måned før det drikkes etter det jeg har skjønt, men er dette pga karboneringen eller er det for smaken sin del?
jeg har nå smakt på Bayeren og den ble helt FANTASTISK i smak, lukt, farge og ettersmak så er dette uten tvil det beste brygget hittil.
Jeg lurer litt på om jeg skal tappe dette over på cornelius fat og tvangskarbonene det nå siden smaken allerede er der jeg ønsker.,.. eller burde jeg ha tålmodigheten med å vente en måned til ??

Selv om du fater og tvangskarbonerer vil ølen utvikle seg i fatet med mindre du får filtrert vekk all gjæra.

hvis smaken er akkurat slik du ønsker så er det bare å begynne å drikke. Det lagring bidrar med er et klarere øl og så gjevner det ut bitterhet.

Takk for svar :

Jeg har jo erfart som alle andre at i begynnelsen når jeg drikker en ny type er smaken ok men blir bedre og bedre,,, selvsagt best de 2-3 siste halvliterne  :)
Er av natur generelt meget utålmodig å klare ikke og vente ,,,, men det er jo så spennende med nytt øl,,,,
Egentlig burde noen ha kommet med en tids lås på fatene sånn at de ikke kunne drikkes før de ble ferdige ... Men tror jeg har funnet løsningen på problemet :)
Brygger nå MEST mulig øl sånn at jeg har mye øl da vil de som blir brygget satt på lager og til slutt vil jeg tro jeg har kun øl som er helt ferdig,,, 

Jeg har laget meg fatkø på gjesterommet. der blir de plassert i kronologisk rekkefølge, med unntak av humlerike øl som får snike i køen foran de mørke :)

Tilbake
Topp