BB Pumpe... IKKE fornøyd!!!!!

Firefighterkristian

Norbrygg-medlem
Heisann...

Idag så hadde jeg og brodern en FLUNKA ny BB pumpe, som vi fikk i erstatning for den første vi hadde. Som forøvrig stoppet og virke etter 2 brygg. Fikk beskjed om å sende den i retur, så skulle jeg få en ny. Gikk ett par uker, så hadde jeg den nye i postkassa.

Startet å meske idag, og pumpa startet bra, men etter hvert så begynte den å skurre litt.. Stoppet og, og startet igjen. Dette fortsatte den med en stund før den plutselig ble helt død  :mad: :jaha:
Vi skjønte ikke helt dette, men lot den stå litt mens vi holdt på med noe annet! Etter noen minutter, oppdaget vi plutselig at det lå noen våte hvite flekker på kjøkken bordet til brodern. Det viste seg at ett eller annet hadde sivet ut fra noen små hull på undersiden av pumpa. Noe seigt hvitt epoxy/ silikon/ lim greier.... Konklusjon: pumpa er DØD!!!!  :rasende:

Noen som har vært borti dette før?!

Jeg skal åpne den opp nå snart og se om jeg kan finne ut hva det er som har skjedd!!


Med Vennlig Hilsen

Kristian Andersen
 
Det står masse om det to hakk under denne tråden.

Så det nå! Beklager, var ikke meningen å starte en helt ny tråd. Hadde jeg sett litt nærmere så hadde jeg ikke trengt å gjøre det! Men den hvite guffa som rant ut viste seg å være noe som ligger under pumpa. Om det er noe ekstra feste materiell i tillegg til feste skruene, er jeg ikke sikker på enda! Men er det mulig å fikse den ved å åpne opp og se på impulleren eller hva den kaltes, og få den til å gå igjen da altså!?

Med Vennlig Hilsen

Kristian Andersen
 
Vi hadde samme problem, tror den hvite guffa kommer fra trafospolen. Så det er neppe bra.
 
samma problem här! Har skickat mail til Pål Inge om det. Fick som svar att skicka den i retur, så får jag en den nya pumpen som kommer i februari gratis. Surt för han att bb30-pumpen floppade, men tycker olbrygging.no tar igen det bra genom god service när ting skiter sig....
 
Vi prøver så godt vi kan!
Som jeg har skrevet i den andre tråden så har vi hatt en god del trøbbel med denne pumpa og er selvfølgelig lei oss for det. Men alle som har kjøpt denne vil kunne få bytte til en ny og bedre type nå når den nye snart kommer inn.
 
Tilbake
Topp