BB30 pumpe starter ikke

Per Inge,

Flott tiltak. har fått pumpene mine (to stk) samt en som er levert tilbake til å fungere sånt noenlunde (derfor 2 stk for å unngå at en river av alt håret når pumpen stopper under brygging).

Ellers har jeg opplevd at en del av komponenten ikke er skikkelig loddet og trengte en overhaling med loddebolten.  Regner med at dette er fikset på de nye.
 
Når dere ser at den nye pumpa er kommet i nettbutikken vår så kan dere ta kontakt på mail. Da ordner vi dette.
 
Per Inge skrev:
Når dere ser at den nye pumpa er kommet i nettbutikken vår så kan dere ta kontakt på mail. Da ordner vi dette.

Fantastisk!

Fikk liv i min igjen, men det er litt skummelt å brygge uten å vite om man har pumpe gjennom hele prosessen, så blir godt å få en oppgradering :)


Mvh Martin
 
Flott! For nå har også mi pumpe tatt kveld. Fikk gang i den igjen, og håper den holder under hele bryggedagen i morgen.

bbpumpe.jpg
 
Og der røk min også... Måtte sirkulere for hånd i 15 minutter, så det er greit.
Når kommer de nye pumpene? Har du en dato, Per-Inge?
Og til dere som har fikset og herjet på pumpene allerede, vennligst gi meg en kort bruksanvisning, så jeg får den i gang igjen.
 
Vi presser på på leverandøren, men siden det var så mange av forrige genderasjon som røk, så vil vi gjerne kvalitetssikre dette enda bedre denne gangen. Dermed tar det litt lenger tid. Foreløpig så ser det ut som at den kan komme i tidsrommet mellom midten av mars og slutten av april.
 
Det var litt i overkant lenge. Mister vi garantien om vi åpner opp å prøver å få igang pumpa selv?
 
Neida, alle som har kjøpt pumpe hos oss vil kunne få denne erstattet med en av disse nye. Vi ønsker ikke å selge dårlige ting og når da pumpene var dårlige så må de erstattes med gode ting. Når de så blir forsinket så er jo selvfølgelig det noe vi må ta på vår kappe.
 
Kan du si noe om hvordan koblingene blir på den nye pumpa? Hadde jo vært fint med 1/2 gjenger så vi kan bruke nipler til slangene.
 
leander skrev:
Kan du si noe om hvordan koblingene blir på den nye pumpa? Hadde jo vært fint med 1/2 gjenger så vi kan bruke nipler til slangene.
Jo slangene som følger med nå blir av en betydelig kraftigere type, med endestykker med 1/2 gjenger. Vi vil også ha en kran i rustfritt stål som har 1/2 gjenger slik at det skal bli lett å koble dette sammen.
 
Per Inge skrev:
Jo slangene som følger med nå blir av en betydelig kraftigere type, med endestykker med 1/2 gjenger. Vi vil også ha en kran i rustfritt stål som har 1/2 gjenger slik at det skal bli lett å koble dette sammen.

Aha! Så de av oss som sitter med planer om å bytte ut krana på BB'n bør kanskje legge det prosjektet på is inntil den nye pumpa kommer...?

Mvh Martin
 
malm skrev:
Per Inge skrev:
Jo slangene som følger med nå blir av en betydelig kraftigere type, med endestykker med 1/2 gjenger. Vi vil også ha en kran i rustfritt stål som har 1/2 gjenger slik at det skal bli lett å koble dette sammen.

Aha! Så de av oss som sitter med planer om å bytte ut krana på BB'n bør kanskje legge det prosjektet på is inntil den nye pumpa kommer...?

Mvh Martin

Det er opp til dere.. Men vi vil i allefall tilby noe slikt som dere er på jakt etter...
 
Per Inge skrev:
Det er opp til dere.. Men vi vil i allefall tilby noe slikt som dere er på jakt etter...

Flotters!

Tenker det er like greit å vente da så man får noe som passer sammen uten micmac  :)


Mvh Martin
 
Pumpene som står i de første BB30-pumpene er pumper fra solarproject, som flere her inne har kjøpt. Det er egentlig veldig fine pumper, men de er i overkant kilne på maltsukkeret som har en tendens til å lime fast lagrene til impelleren. Løsningen er som nevnt ovenfor her et sted; god rengjøring mellom hver gangs bruk. Først med varmt vann og vaskemiddel (PBW eller Sun oppvaskmiddel) så skylling med rent vann til slutt.
Pumpene er dessuten nedsenkbare i væske, hvis noen skulle ha bruk for den infoen. Før solarproject selger disse blir de testet ved å senkes ned i kokende vann mens de pumper i 10 minutter. De tåler dermed også 100 graders omgivelser. Slett ikke verst til den prisen!
 
Skjer det noe her snart eller? Burde vel gå an å få pengene igjen for denne pumpa og heller kjøpe pumpe et annet sted når det tar så lang tid for å få på plass en erstatning.
 
leander skrev:
Skjer det noe her snart eller? Burde vel gå an å få pengene igjen for denne pumpa og heller kjøpe pumpe et annet sted når det tar så lang tid for å få på plass en erstatning.

Joda, hvis du heller ønsker å få pengene igjen så kan du sende oss pumpa med beskjed om dette. Vi ønsker heller å få et bra produkt som er gjennomtestet enn at det skal gå fortest mulig.
 
Jo, som så ofte før så er det forsinkelser. Vi hadde bestemt oss for ei pumpe som vi testet lenge, men så ble det problemer med denne leverandøren. Dermed måtte vi gå i gang med nye pumper som vi nå har testet lenge. Med forrige modell i minne er det viktig for oss å få utstyr nå som vi kan stole på.

Jeg regner ikke med at de nye pumpene komme nå før i slutten av mai, kanskje ikke før i juni.
 
Per Inge skrev:
Jo, som så ofte før så er det forsinkelser. Vi hadde bestemt oss for ei pumpe som vi testet lenge, men så ble det problemer med denne leverandøren. Dermed måtte vi gå i gang med nye pumper som vi nå har testet lenge. Med forrige modell i minne er det viktig for oss å få utstyr nå som vi kan stole på.

Jeg regner ikke med at de nye pumpene komme nå før i slutten av mai, kanskje ikke før i juni.

Hei Per-Inge,

Jeg kjøpte BB30 med pumpe av deg i fjord sommer.  Pumpa mi tok også kvelden etter 2 brygg.  Det er samme problemet som er nevnt ellers i denne posten, elektronikken sviktet.  Jeg tjuvkoplet pumpa og koplet ut selve elektronikken som styrer klokkefunskjonen, så den pumper nå, men må passe tiden selv.

Ser det er en ny pumpe på gang, så da venter jeg på oppdatering når den kommer, slik at jeg kan sende pumpen min til innbytte med en ny og bedre versjon.
Regner med du poster informasjon her når den nye pumpa er klar?

Mvh,
Geir Valsvik.
 
Ser det er en ny pumpe på gang, så da venter jeg på oppdatering når den kommer, slik at jeg kan sende pumpen min til innbytte med en ny og bedre versjon.
Regner med du poster informasjon her når den nye pumpa er klar?

Mvh,
Geir Valsvik.

Hei, joda, selvfølgelig legger jeg ut her når de nye er kommet inn.
 
Tilbake
Topp