BB60 diameter og spørsmål ang silkaret

Er det noen som kunne målt både innvendig og utvendig diameter på den nyeste BB60'en og postet målene her? Finner ingenting etter mye søk..

Lurte også på om det ville være lurt å montere en vinsj til å heise silkaret gradvis under skylling, om det vil øke utbytte eller om man bare skal dra det helt til tops og skylle menst det står der?
 
Silbunn er 39,9 cm i diameter ca (målt med tommestokk) selve bb60 kjelen er ca 40cm i diameter. Silkaret får du mål på hos olbrygging.no Utvendig mål på¨bb60 vet jeg ikke, men er nok ikke så mye mer.
 
Silbunn er 39,9 cm i diameter ca (målt med tommestokk) selve bb60 kjelen er ca 40cm i diameter. Silkaret får du mål på hos olbrygging.no Utvendig mål på¨bb60 vet jeg ikke, men er nok ikke så mye mer.
Takk for svar ang diameter på kjelen! Silkaret hadde jeg funnet mål på hos olbrygging.no ja men lurte på hvordan effektiviteten eller utbytte blir ved å vinsje opp silkaret sakte under skylling mot å bare heise det helt til topps og skylle når det står der.
 
Jeg har også rigget meg til med et taljesystem for langsom, trinnvis heving av meskekaret under utmesk i min BB30. Jeg mener at dette har øket effektiviteten med noen prosent, uten å ha kvalitetssikret det. Bruker 40 - 45 min på hele utmeskingen, -noe som burde være ganske optimalt, sammenlignet med ca 10 min utmesk om en løfter meskekaret helt opp på stativet i en operasjon.
 
Tilbake
Topp