Er det flere som har lagt merke til at temperaturen som BB60A viser er noe lavere en det som faktisk stemmer? Fant ut at vi har mesket på 4-5 grader for lavt hele tiden. Og den bruker LANG tid på stige i temperatur når vi f,eks går fra mesking til utmesking, si 66 grader til 78 grader.
Om vi sirkulerer så bruker den kanskje 45min på denne prossesen, om vi ikke sirkulerer tar det 10min..
Bruker den seriøst 45 minutter på å heve temperaturen 12 grader opp til 78?
Tror det er litt feil bruk av programknappen. Innlegg 5 i starten på tråden er litt mer "vitenskapelig"
Bruker den seriøst 45 minutter på å heve temperaturen 12 grader opp til 78?
Mottok min bb30 i dag. Følger det ikke normalt med bruksanvisning?
Takk for "bruksanvisning". Jeg ser av den at når man bruker silkar så skal man bruke innstilling 1 hele veien, mens brygging uten silkar så skal man bruke innstilling 2 (mesking) og deretter 3 (koking). Er dette feil? Føler meg usikker på bruksanvisningen og da er det heller ikke noe poeng i å sette i gang.
Takk! Leste mailen fra deg nå. Mye informasjon, men nå føler jeg meg ganske sikker. Får sette I gang neste helg med medfølgende farmhouse ale. Satse på at det smakerJeg var også litt forvirret, men du må skille mellom program •, •• og •••, og fase I, II og III. Skal du brygge med silkar bruker du bare program •, men den jobber seg trofast gjennom fase I mesking, fase II lautering og fase III koking. Fasene står i displayet, til venstre og går ovenfra og ned.
Sent from my iPhone using Tapatalk