Trodde det var bare Netthandelen sine bryggemaskiner som ga E3 Error, og ikke BeerBrew sine?Noen hatt problemer med at varmeelementet slår seg ut "E3" Error ? Jævli irriterende..
Trodde det var bare Netthandelen sine bryggemaskiner som ga E3 Error, og ikke BeerBrew sine?Noen hatt problemer med at varmeelementet slår seg ut "E3" Error ? Jævli irriterende..
Det tenkte jeg med en gang og, men tror det er selve kjelen.. retur imorra..Bare å ringe de, så får du ny med en gang.
Vil vel tro at det er koblinga til pumpa som ikke er tightet skikkelig?
Ah, ok, trodde du hadde kjøpt hos importøren (olbrygging.no), men han som driver Humle og Malt får jo sine leveranser derfra.Bor 3min unna Humle og malt (Skien)
Update.. Kjørte den istad på kokeprogram.. funker plutselig helt greit.. Men..nå oppdaget jeg at det lekker vann ( ikke mye men ikke akseptabelt) fra kjelen til undersiden der elektronikken sitter (!!??) Ikke bra.. Vurderer retur på denna her.
Lautering er fase 2 ja, men jeg rører ikke programknappen under brygging - den står på 1, og programmeringa sørger for å switche over til fase 2 og 3 når tiden er inne (etter innstilt tid på de ulike fasene).
Dere bør sette en høyere strike temp enn mesketempen, da temp vil falle drastisk når malten helles oppi.
Her er en kalkulator for å regne ut strike temp: http://www.brewersfriend.com/mash/ (men som jeg nevnte over, så må man nok legge på 2-3 grader)