BB60 v2 - Spørsmål rundt watt og effekten

Jonas

 
Hei,

kjøpte nylig en BB60 og nå til å tenke på at det kanskje er for lite med 10A sikringene som jeg har i huset..

Samtidig står det jo at det er en effektregulator på BB60'en, så jeg lurte egentlig på om noen har erfaringer med hvordan man stiller den inn så ikke sikringene går?
 
Minumum 16A og foretrekke på BB60. Du kan eventuelt kjøpe deg en 'energimålar' på clas og plugge i for å komme nermaste mulig "bruddgrensa". Men maks effekten på 10A er vel på rundt 2200W med 220-240V. Så Brygga du full 50'ish batcha so tar det litt lengre tid med tanke på oppkok.
 
Du kan prøve deg frem til hvor lenge du kan kjøre på full guffe for å oppnå kok. Om ikke jeg husker helt feil er kravet at sikringen skal gå etter 1 time med overbelastning.
Sikker på at du ikke har noen 16 a kurser? Vaskemaskin har vel ofte 16 A. I såfall er en 2,5 mm2 skjøteledning å anbefale.
 
:laugh: Sikkert noen som har prøvd et eller annet sted i verden... Hva med å brygge I vaskemaskinen!! Inn med meskepose, sett termostaten på 60, og la vaskeprogrammet gå sin gang...

Spøk til side, du har sikkert flere brukbare kurser i huset, f-eks. varmtvannsbeholder og/eller komfyr. "Intet er umulig for en som har vilje og er tørst"...
 
Haha, noen må tipse "ikke gjør dette hjemme" redaksjonen med vaskemaskin-ideen din! :D

Pustet lettet ut igår når jeg fant en 16 A i garasjen! wuhu! :)
 
nonshaugen skrev:
:laugh: Sikkert noen som har prøvd et eller annet sted i verden... Hva med å brygge I vaskemaskinen!! Inn med meskepose, sett termostaten på 60, og la vaskeprogrammet gå sin gang...

Spøk til side, du har sikkert flere brukbare kurser i huset, f-eks. varmtvannsbeholder og/eller komfyr. "Intet er umulig for en som har vilje og er tørst"...

Ha ha. God knall. 60* programmet funker forøvrig godt til sousvide av fisk ;-)

--
 
Hans Einar skrev:
nonshaugen skrev:
:laugh: Sikkert noen som har prøvd et eller annet sted i verden... Hva med å brygge I vaskemaskinen!! Inn med meskepose, sett termostaten på 60, og la vaskeprogrammet gå sin gang...

Spøk til side, du har sikkert flere brukbare kurser i huset, f-eks. varmtvannsbeholder og/eller komfyr. "Intet er umulig for en som har vilje og er tørst"...
Ha ha. God knall. 60* programmet funker forøvrig godt til sousvide av fisk ;-)
Har vært med på å lage pinnekjøtt til 60 personer i vaskemaskin. Det gikk helt fint!
 
Tilbake
Topp