Beer brew 30 eller beer maker 30?

TorRH

 
Vurderer å gå til innkjøp av enten beer maker 30 eller beer brew 30. Vinogbar.no har beer maker 30 til 2990,- Mens beer brew 30 koster 1000,- mer på en annen nettbutikk. Hvilket system bør jeg velge? Kan noen fortelle meg litt om fordeler/ulemper med disse? Noen erfaringer fra eiere av enten beer brew eller beer maker?

På forhånd skål! :biersmile:
 
Hei, jeg stod ovenfor det samme som deg for noen måneder siden.
Jeg gikk for BB30 fordi den har to varmeelementer som kan kjøres hver for seg eller sammen.
Dette angrer jeg ikke på!
Fin rullekok med full kjele og 1500w.

Merk deg at termostaten er ganske unøyaktig så pass litt ekstra på mesketemperaturen:)
 
Jeg er stort sett fornøyd med min Beer Brew 30. Det som potensielt er dumt med BB30 er at varmeelementene er under kjelen, og den avlange formen gjør at det kan bli temperaturforskjeller i topp og bunn. Jeg fant ut at dette problemet var nokså lett å fikse ved å klippe til et liggeunderlag som jeg festet rundt kokeren som isolering. Da rullekoker den lett 30 liter på 1000w også :)
 
Hei. Har beer maker 30. Måtte oppdatere den med PID da det var en del av bryggene som brant seg. Det er jo ikke mulig å skru ned effekten på den. Nå har jeg tatt steget videre og bruker bare BM til HLT tank :) Utrolig dyr HLT tank.
 
Tilbake
Topp