Beer Brew magnetpumpe

Sliter med å få min Beer Brew magnetpumpe til å fungere. Hører den starter men pumper ingenting. Pumpa er under kranen så skal ikke være noe problem med at væsken ikke kommer inn i pumpa. Tips?
 
Sliter med å få min Beer Brew magnetpumpe til å fungere. Hører den starter men pumper ingenting. Pumpa er under kranen så skal ikke være noe problem med at væsken ikke kommer inn i pumpa. Tips?
Er den ren? Du kan prøve å kjøre varmt vann med rengjøringsmiddel gjennom. Pbw, Krystalsoda eller lignende.
Om ikke, så er det bare til å snu den opp ned, skru opp lokket, ta ut pumpa og rengjøre. Ingen avansert teknologi nedi der.
Evt kan det og være en ide og blåse hardt ned i pumperøret, det på siden, og se om du får blåst opp noe dritt.
 
Er den ren? Du kan prøve å kjøre varmt vann med rengjøringsmiddel gjennom. Pbw, Krystalsoda eller lignende.
Om ikke, så er det bare til å snu den opp ned, skru opp lokket, ta ut pumpa og rengjøre. Ingen avansert teknologi nedi der.
Evt kan det og være en ide og blåse hardt ned i pumperøret, det på siden, og se om du får blåst opp noe dritt.

Jeg har skrudd opp og rengjort. Var ikke noe dritt inne i pumpa.
 
Åpnet opp og rengjorde en gang til. Kjørte også gjennom 60 grader varmt vann med vaskemiddel og da plutselig fungerte den. Ømfintlig for skitt denne pumpa?
 
Jeg hadde også denne pumpen, brukt to ganger. Så ville den ikke mere. Impelleren ble skviset fast av pumpehuset. Fikk annen type av butikk og aldri hatt noe problem etterpå.
 
Pumpa på min BB30 havarerte på andre brygget. Fikk tilsendt ny som det aldri har vært noe tull med. Virker som det er en høy andel mandagsmodeller i omløp...
 
Jeg kjøpte også en slik pumpe for en tid siden. Fikk den aldri til å fungere skikkelig. Var umulig å få den til å gå. Selv med rent vann.
 
Tilbake
Topp