Beersmith utstyrsprofil BB30

Ifht startvolum har jeg ihvertfall hatt veldig gode resultater med Beer Brew sin anbefaling.
(Maltmengde x 2,5) + 5L


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ifht startvolum har jeg ihvertfall hatt veldig gode resultater med Beer Brew sin anbefaling.
(Maltmengde x 2,5) + 5L


Sent from my iPhone using Tapatalk

Takk for svar - ja det er en god tommelfinger regel. Da ender man opp på +/- 20 liter startvolum, som for det meste er bra. Jeg kunne imidlertid ønske meg at dette ble til en god meskeprofil i Beersmith som ga gode volumberegninger :)
 
Har satt opp Bersmith 2 med profilen for B30 som ligger på olbrygging.no, mens synes Brewhouse Efficiency på 63 % er velidg lav.
Jeg kjører med pumpe på mitt setup, så effektivisteten blir noe høyrer pga av dette, men noen som ca vil tippe på hvor mye bedre ?
Vil systemet ligge rundt det samme som en Garinfather ? ( Har pidkontrollert temp )
 
Har satt opp Bersmith 2 med profilen for B30 som ligger på olbrygging.no, mens synes Brewhouse Efficiency på 63 % er velidg lav.
Jeg kjører med pumpe på mitt setup, så effektivisteten blir noe høyrer pga av dette, men noen som ca vil tippe på hvor mye bedre ?
Vil systemet ligge rundt det samme som en Garinfather ? ( Har pidkontrollert temp )

Brewhouse efficiency er avhengig av hvor mye svinn du har i systemet, f.eks til trub. Det er meskeeffektivitet som er viktig for å treffe oppskrifter. Meskeeffektivitet vil alltid være høyere enn BH-efficiency.
 
Tilbake
Topp