Behandling av flaskebomber

Er det noen trygge måter å behandle potensielle flaskebomber? Har en batch der sukkerlaken ble dårlig fordelt, og alle ølene har vært helt døde, mens kompisen min fikk 2 som gikk i lufta samt en del som hadde bra futt i seg..

Skulle helle ut resten av flaskene idag, og første flaske eksploderte i hendene minde da jeg skulle åpne denne, og fikk heldigvis bare en del småsår på hendene.

Har ca 18 flasker igjen som jeg ikke helt vet hva jeg bør gjøre med. Noen som har tips for hvordan på en trygg måte enten kan kontrollert detonere bombene eller åpne flaskene.
 
Kast de rett i en sånn beholder for glass/metall-avfall? Ikke helt sikker på om de beholderene er tette, men tviler på det.
Da vil glasset og metallkorken havne på rett plass og ølet vil forsvinne av seg selv og bli næring for moder jord.
 
Hadde selv en episode med overkarbonert øl, løste problemet med å kjøle ned ølet og korke de på nytt..

Men uansett skummelt når de eksploderer, taket på badet har fremdeles sår etter eksplosjonene av flasker.. Hvis du kaster de bruk hansker og vernebriller. Og trekk tilbake evt batcher som du har gitt vekk til venner og familie..

Ingenting er så kjippt som at kompisen din skal kose seg med en øl fra deg på lørdagskvelden. Også eksploderer den i trynet når en skal åpne den..

Easybrew
 
Takk for tips. Satser på nedkjøling, påkledning av tykk vinterjakke, bukse, slalombrillet og arbeidshansker. Frakt i plastboks med lokk til metall avfallsdunk og krysser fingrene på at jeg kommer meg like hel hjem att.
 
Tilbake
Topp