Hehe, er du misnøgd? Jeg tenker helt klart å blande den litt. Itte bare honningøl, men bittelitt honning aroma og muliggens litt smak i en øl. Tørr itte satse helt på en rein honningøl til bryllup. Prøvd å laga mjød med mjødurt og alt detta, så det får nok holde.Honning i øl høres mer digg ut enn det virkelig er, IMHO...
Hehe, er du misnøgd? Jeg tenker helt klart å blande den litt. Itte bare honningøl, men bittelitt honning aroma og muliggens litt smak i en øl. Tørr itte satse helt på en rein honningøl til bryllup. Prøvd å laga mjød med mjødurt og alt detta, så det får nok holde.
Brukte endel mjødurt ja. Den setter helt klart en finfin smak. Jeg har allerede laga et par batcher med mjød, men aldri brukt honning i øl. Brukt mjødurt i øl og det blir bra!Har du hatt oppi noe mer en mjødurt i mjøden du har satt? Har du holdt på med å lage mjød før denne batchen? Spør fordi jeg har plukket en del mjødurt i dag som jeg skal tørke med tanke på å sette mjød.
Takk for tilbakemelding! Jeg har null erfaring med kakao nibs, men lest en del og funnet masse forskjellige svar på hva som er "mye"! Men jeg har jo 50 gram til koking og 50 gram som "tørrhumling".For meg ser det ut til at det er lite kakaonibs. Lagde selv en Milk Stout med nibs før jul.. da brukte jeg 500 gram nibs på 50 liter. Du trenger kanskje ikke fullt så mye, men 50 gram på 23 liter er i minste laget etter min mening.