Hei. Er fersk på forumet og ny i bryggefaget Har brygget en India saison OG 1063 etter 6dager var den nede i 1002 er det normalt eller er det bare og helle det ut??Gjærer ned noe helt j*vlig. Sjukt hvor lav FG denne gjæra presterer å få til. 1.065 til 1.004 på noen få dager.
hva vil skje de neste 8 dagene med brygget når Fg allerede er der??Normalt
Normalt
har nå tappet på flasker, Fg endte på 1001 blandet sukkerlake ca 100 g sukker, målte Fg etter det ,da var den 1004.synes den smaker litt sur,tørr er skuffet. Er det noe håp at den blir bedre med tiden. Brukte gjæren,Lallemand Bella saison .Gjæren rydder opp i eventuelle usmaker som den har laget tidligere.
Jeg var heller ikke fornøyd med gjæren. Blir altfor tørr for min gane. Den blir jo ikke søtere ved lagring.K
har nå tappet på flasker, Fg endte på 1001 blandet sukkerlake ca 100 g sukker, målte Fg etter det ,da var den 1004.synes den smaker litt sur,tørr er skuffet. Er det noe håp at den blir bedre med tiden. Brukte gjæren,Lallemand Bella saison .
Hvilken gjær kan anbefales til en India saison? På forhånd takk får svarJeg var heller ikke fornøyd med gjæren. Blir altfor tørr for min gane. Den blir jo ikke søtere ved lagring.