Best mulig øl med minst mulig tidsinvestering?

Tilbake til start....
Hvis jeg skal brygge etter jobb en dag i uken så bruker jeg en liten time kvelden før til å kverne malt og rigge til det jeg trenger. Når jeg kommer hjem så bruker jeg varmt vann fra dusjen. Mange vil sikkert rynke på nesen men jeg klarer ikke å merke forskjell på ferdig resultat. På med herms,en-hiver oppi vann og tar en kjapp dusj.
Når jeg kommer ut igjen er meskevannet klart.
Etter mesking kjører jeg vørteren igjennom herms mens jeg skyller. Har da kok når skyllingen er ferdig.

Kommer i seng på vanlig tid selv om jeg brygger en onsdagskveld.
 
Ganske utrolig at Gahr blir beskrevet som puritansk, elitiske og kommentaren hans som litt tragisk. Dersom man sammenligner en møbelsnekker med en som monterer Ikea-møbler ref. tidligere sammenligning av håndtverkerer, vil jeg finne det litt underlig, selv om Ikeamøbler også kan tilfredsstille brukeren.
PS. Er det bare jeg som synes det føres et elitisk språk i denne tråden?
 
Tilbake til start....
Hvis jeg skal brygge etter jobb en dag i uken så bruker jeg en liten time kvelden før til å kverne malt og rigge til det jeg trenger. Når jeg kommer hjem så bruker jeg varmt vann fra dusjen. Mange vil sikkert rynke på nesen men jeg klarer ikke å merke forskjell på ferdig resultat. På med herms,en-hiver oppi vann og tar en kjapp dusj.
Når jeg kommer ut igjen er meskevannet klart.
Etter mesking kjører jeg vørteren igjennom herms mens jeg skyller. Har da kok når skyllingen er ferdig.

Kommer i seng på vanlig tid selv om jeg brygger en onsdagskveld.

Jeg bare takke at vi har et såpass strengt næringsmiddelstilsyn i Norge, at ikke gud og enhver mann kan selge det man brygger hjemme.
 
Er nok ikke direkte farlig, men rynker nok litt på nesen ang dusj vannet. Både med tanke på ulumskheter som kommer fra kobberrørene, og alt av den deilig bakteriefloraen som finnes inne på et bad.

Hadde jeg blitt servert et slikt øl, ville jeg nok vært litt skeptisk.
 
Ganske utrolig at Gahr blir beskrevet som puritansk, elitiske og kommentaren hans som litt tragisk. Dersom man sammenligner en møbelsnekker med en som monterer Ikea-møbler ref. tidligere sammenligning av håndtverkerer, vil jeg finne det litt underlig, selv om Ikeamøbler også kan tilfredsstille brukeren.
PS. Er det bare jeg som synes det føres et elitisk språk i denne tråden?
Dersom det er meg du sikter til så føler jeg at jeg må si at jeg ikke på noe tidspunkt har uttalt at enkeltpersoner er puritansk eller elitiske. Elitisk brukte jeg vel sammen med ordet vi, som innebefatter meg selv og forumet generelt. Tragisk kommer inn i bildet med et dersom, det skal jeg stå for.
En som monterer møbler på Ikea vil jeg ikke kalle møbelsnekker nei, han setter sammen deler å gjør han jobben sin bra så påvirker han ikke produktet. Ølet påvirkes nok av om du gjærer på 16 eller 18 grader skulle jeg tro.

Om noen syns jeg fører et elitisk språk så anbefaler jeg å sjekke hvor mange skrivefeil jeg har. Da ser man fort at det kanskje ikke er så bra alikevell.Ut over det tenker jeg at man kan føre den språkstilen man føler for, elitisk eller ei. Det blir fort tullete å begynne å kommentere dårlig språk også.
 
Er nok ikke direkte farlig, men rynker nok litt på nesen ang dusj vannet. Både med tanke på ulumskheter som kommer fra kobberrørene, og alt av den deilig bakteriefloraen som finnes inne på et bad.

Hadde jeg blitt servert et slikt øl, ville jeg nok vært litt skeptisk.
Jeg har ikke kobberrør. Jeg har 1,5 m pex i fra bereder i dusjen nede. Vannet i berederen blir neppe liggende lenge i våres bereder.
Basselusker tar vel kvelden i koken?

Jeg vil tro det kunne dreie seg om usmaker. De klarer jeg ikke å kjenne.
Men hvis noen har noe på lur jeg ikke vet om hadde jeg satt pris på å få vite det.
Vil jo ikke drive med noe som er guffent.
Jeg spruter jo heller ikke vannet utover badet for så å øse det i mesken
 
Tilbake
Topp