Bestille pumpe fra SolarProject

Det går an å prøve seg.
Jeg bestilte noe som ikke var så stort til motorsykkelen fra US. Det gjelder vel denne pumpa også. Mulig det er rett hjem i postkassa størrelse. Da kan man be selger sette verdi så lavt som mulig, grunnet "customs". Jeg fikk svar den gangen: "I always do". Pakka kom rett i postkassa. På den sto det "gift" ;D
Vet ikke om disse Kinagutta som selger dette er helt med på det. Kan jo prøve. Det koster ikke noe.
 
Ketil skrev:
Vet ikke om disse Kinagutta som selger dette er helt med på det. Kan jo prøve. Det koster ikke noe.

Jeg har bestilt i bøtter og spann fra kina, alt har kommet med lav verdi, og ofte som rekomandert, aldri noe customs..
 
Takker og bukker for linken, Vistad :)

Bestilt og betalt (vareverdi under 200 kroner, så blir jo uansett moms- og avgiftsfritt), så får vi se hva jeg skal bruke den til. Kan vel fint brukes både til å pumpe varmvann opp i mesketank og varmvannstank, og kanskje prøve å lage whirlpool i kokekjelen under kjøling :)

Har forresten også bestilt en slik strømforsyning - først og fremst til å drive radiatorvifta som avtrekk, men burde finke finfint på denne pumpa også. Bare et tips til dere andre som bestiller 12V-pumpe :)
 
Vistad skrev:

Står ingenting om at pumpen her er av næringsmiddelgodkjent, men den ligner jo den andre pumpen fra SolarProject som er det. Ser at det er en annen pumpe inne på ebaybutikken her som er næringsmiddelgodkjent http://www.ebay.com/itm/Mini-Water-Coffee-Pump-24-GPH-P-25A-DC-12V-/250722722777?pt=Small_Kitchen_Appliances_US&hash=item3a603d23d9
 
Et søk på P-38i som er typebetegnelsen på denne pumpa viser at den er helt identisk med solar projects.


Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
 
Prisforskjellen blir jo ganske mye med moms og avgifter... Totalt sett

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
 
Jeg har en slik, kjøpt på ebay. Virket i ca 2 timer. Dog med et kraftig humlet brygg med mengder av partikler i sirkulasjon. Likevel vil jeg ikke anbefale denne pumpa til brygging.
 
Lunde skrev:
Dahlberg skrev:
Jeg bestiller på fredag så om andre er intr får de si fra.

Tom

Jeg bestiller gjerne to stk på "Oslobestillingen". Bor i Fr.stad.

Gjeldene Google-kurs:
UK£ 27.95 = 248.533281 Norwegian kroner

Sender du korrekt beløp og kontonummer?

Hei igjen,

Det virker på de andre kommentarene her at denne pumpa er av dårlig kvalitet. Da er ikke jeg lenger interessert. Fint om du sletter meg fra bestillingen, om det ikke er for sent.
 
Kontaktet ebay selgeren av denne pumpa:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=250722722210
Og han sa den ikke var food grade. "It is not food-grade. Only item #250722722777 is food-grade." Dvs. denne søte pumpen er det:

http://www.ebay.com/itm/250722722777
Men 1,5 l/min er vel kanskje nok pumpe kraft for sirkulasjon? Mini RIMS?

Litt vanskelig å vite hva som er næringsmiddelgodkjent. Spørsmålet er om solarproject sin pumpe er tilsvarende.. Fikk også opplyst av en annen selger at en pumpe var ok for drikkevann, men ikke øl siden øl er en svak syre.
 
Lunde skrev:
Lunde skrev:
Dahlberg skrev:
Jeg bestiller på fredag så om andre er intr får de si fra.

Tom

Jeg bestiller gjerne to stk på "Oslobestillingen". Bor i Fr.stad.

Gjeldene Google-kurs:
UK£ 27.95 = 248.533281 Norwegian kroner

Sender du korrekt beløp og kontonummer?

Hei igjen,

Det virker på de andre kommentarene her at denne pumpa er av dårlig kvalitet. Da er ikke jeg lenger interessert. Fint om du sletter meg fra bestillingen, om det ikke er for sent.

Ikke no stress.

Tom
 
Og sagaen fortsetter....
Da jeg bestilte pumpen ovenfor fikk jeg bekreftet at den var food grade.
Samme selger altså?!?
Hva disse selgerene sier må en mao ta med en stooor klype salt.
At pumpen er identisk med pumpen fra solarprojekt samt at mange både her på forumet og amerikanske bruker den blir det nok bra.
At kvaliteten ikke er som en march pumpe sier seg selv, men til prisen tatt i betraktning sier jeg løp og kjøp hvis en ønsker en rimelig løsning.


Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
 
Nå fikk jeg kontra beskjed, pumpen skal være godkjent.: "After inquired with manufacturer's engineer, we confirm that this pump is food grade."

Så, tja.. skal man si - ok? Dette gjelder altså denne ebay pumpen:
http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=250722722210&ssPageName=ADME:X:RTQ:US:1123
 
Et dumt spørsmål: Hva er risikoen om pumpa ikke er næringsmiddelgodkjent?

- Vil pumpa ikke tåle vørter?
- Vli vi få bismak på ølet, eller i værste fall bli syk?
 
Svein-H skrev:
Et dumt spørsmål: Hva er risikoen om pumpa ikke er næringsmiddelgodkjent?

- Vil pumpa ikke tåle vørter?
- Vli vi få bismak på ølet, eller i verste fall bli syk?
I værste fall kan ein få helseskadelege stoff ut i vørteren.

Eg brukar ei pumpe (IWAKI MD20) som ikkje er næringsmiddelgodkjendt. Eg sendte for lenge sidan spørsmålet til den norske importøren, og fekk til svar at pumpa er laga av materealar som kan godkjennast (kjeramikk, rustfritt stål og PP-plast), men pumpa som einheit er ikkje godkjenning på. Den er ikkje laga for næringsmiddelindustrien, så det er vel derfor den ikkje er sendt til godkjenning.

Stolar på at alt er OK så lenge det ikkje er suspekte materialar i den.
 
Har lagt inn ei bestilling på pumpe frå Solar Project samt 2x3 m med silikon/gummislangar. Ikkje for å virke som ein xenofob, men eg stolar meir på engelske firma som oppgjer produktet som "food grade" enn kinesarar som seier det same på ebay..  :yes:
 
Tilbake
Topp