ullrotta
Norbrygg-medlem
Alt vel. Satte opp tempen litt.
http://cloud.tapatalk.com/s/5cae57f9119a5/received_593037534495699.mp4
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Hadde du også blow-off? Jeg og du er vel de eneste som kjører kveik, tror jeg, med dertil oppskriftsmessig "underpitch".Haha, omtrent samtlige sliter med for lite headspace ^^,
Brukte ei spiseskje lida og ei spiseskje skare. Rett fra fryseren, høstet i november. Brukte ikke blowoff.Hadde du også blow-off? Jeg og du er vel de eneste som kjører kveik, tror jeg, med dertil oppskriftsmessig "underpitch".
Brukte ei spiseskje lida og ei spiseskje skare. Rett fra fryseren, høstet i november. Brukte ikke blowoff.
Det bare blei sånn egentlig, Skare er et beist til å gjære ut, og jeg liker smaksprofilen til Lida i tyngre øl, men den stopper lett litt før. En beslutning tatt kl 00:30 etter noen halvlitere.Hvorfor blander du egentlig Lida og Skare? Mener du de har komplimenterende profiler?
Kjørte Lida på min i fjor.
Telles jeg? Selv om jeg måtte brygge i dag?Hvem brygget i år? Så kan jeg oppdatere første posten i tråden.
Telles jeg? Selv om jeg måtte brygge i dag?
Hvem brygget i år? Så kan jeg oppdatere første posten i tråden.
Min Birger har nå gjæret ned fra 1.131 til ca 1.080 og er dermed allerde på 8,2% ABV.
Utgjæringsgraden er nå 39%
Vis vedlegget 40250
Den har nå gjæret på 16 grader i 48 timer og aktiviteten har roet seg littegrann ned.
Jeg måtte faktisk frem med tørkekluten i dag tidlig, men det begrenset seg til litt søl oppå lokket som hadde kommet opp gjennom gjærlåsen.
Nå er spørsmålet, på tide å begynne å øke temperaturen mot 20 grader?
Og ett til, en dose med oksygen nå?
Innspill?
Er ikke sheetet oppdatert? Pluss @MatsØ?
Den er vel på eller litt over high krausen.Siste dose oksygen rett før high krausen er min greie iallefall
WLP007alt etter hvilken gjær forsåvidt
Logger jo for harde livet her joGjør deg en tjeneste og skrive ned SG-tallene, så du har track på hvor mye den har gjæret pr døgn, til senere High Gravity brygg.
Den er vel på eller litt over high krausen.
WLP007
Logger jo for harde livet her jo
Første SG prøven etter pitch nå forsåvidt
men dette er kun teoretisk, aldri prøvd.