Dette blir vel alt for lite gjær til en såpass stor øl, eller er det en veldig liten batch?
Det er liten batch(20-25liter) og første step av to.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Dette blir vel alt for lite gjær til en såpass stor øl, eller er det en veldig liten batch?
Er det sånn at man melder seg på forhånd?
Må også bytte ut malta hvete med flaka, siden de er utsolgt på vestbrygg.
Nei, det er bare å møte til tjeneste når det passer den dagen.
Til de som vil brygge 100% etter oppskrifta i post #1, og ikke har bestilt ennå, så har Brewshop alle malttyper, og fra riktig malteri.
Enig i det, men det var jo litt artig at jeg fant alt når jeg bestilte i min faste bryggebutikk, det hadde jeg ikke regnet med.
Morokakene til mormorAkkurat som om hvorfor kakene til moromor ble så bra, måtte bruke det og det, men det var bare fordi det var det hun hadde tilgjengelig..
Hehe! Den utslagsgivende ingrediensen er enda ikke lovlig her til landsMorokakene til mormor
(Hvis det var et svar til meg):Jeg prøver å legge meg så tett opp til Kate the Greate som mulig, der brukes flaka bygg
Eg tenker at noe er bedre en ingenting. Men, flaket hvete da?Så for å svare på nytt, hvis du ikke ikke får tak i hvetemalt ville jeg bare sløyfa det
eller bruke det du forslo
tror ikke du merker så stor forskjell
Der er 3.5% flaket bygg i ølet, det gjør jo en del for skummet.Eg tenker at noe er bedre en ingenting. Men, flaket hvete da?
Om ikke for annet enn skummet. Ingenting er bedre en mørkt skum.
Havre mener du vel?Der er 3.5% flaket bygg i ølet, det gjør jo en del for skummet.