Birger Eriksen-dagen

Skjemaet fylt ut med oppskrifta. Jeg mesker nok ikke inn klokka 04:21, men tusler ut i garasjen når frokosten er inntatt. Blir en lang dag, der det nødvendigvis blir dobbeltmesking. Kunne med nød og neppe klart å klemme 30 kilo i B80-en med maltrør forlenger, men det blir nok både bedre utbytte med å dele opp, og tidsbesparende. Bruker dagen, og tenker 90-120 minutt mesk på 66C for begge rundene. Med 70% utbytte skal jeg havne på 1.110, så jeg har litt spillerom dersom det skulle gå til helsike. Det får holde med å snurre "Kongens Nei" på TV'en i bryggeriet slik at Birger fyrer av klokka 16:21.
 
Ramla akkurat inn etter en heldags turné til Øst-Vestfold med et par stopp i Telemark... Fikk raska med meg noe special B fra Larvik så får bruke kvelden til å revidere oppskrifta og veie opp.. Blir nok mesking etter frokost..
 
Det gjør egentlig ganske vondt å ikke brygge hjertebarnet mitt i år heller.. Men that's life antar jeg, som en heisfører i gamle dager, det går opp og det går ned.

Nå er det 83 år siden Birger Eriksen ledet forsvaret av Oscarsborg mot en overmakt som til slutt tok vekk friheten til et helt land i flere år. De første salvene fra 280mm kanonene på Ocarsborg åpnet ild kl 04:21. To runder fra det som er coinet til å være fra kanonene Aron og Moses traff godt, men Blücher holdt seg fortsatt flytende.

Enter Player #2. Kommandørkaptein Anderssen, innkalt som sjef for torpedobatteriet på nordre kaholmen. 04:25 avfyrte han to torpedoer fra Nordre Kaholmens undervanns-torpedobatteri som inntrengerne ikke visste om, som forseglet Bluchers sjebne.

Gratulerer med BE-dagen!
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp