Blichmann Boilermaker + induksjon = ?

Boilermakeren fra Blichmann er tynnbunnet og på spørsmål om den funker på induksjon svarte sjefen sjøl følgende:

"They're only mildly magnetic, so probably not"

Paranoid og optimist som jeg er tenkte jeg at ordet til produsenten nok ikke kan stoles på og kjøpte meg en induksjonsplate fra Jula.

Testet nå nettopp og jaggu...

Blichmann Boilermaker funker på induksjon!

Hurra!
 
Har ikke fått testet allverden enda så det er litt tidlig å si, men føler det var meget god effekt ja :)
 
Odland skrev:
Har ikke fått testet allverden enda så det er litt tidlig å si, men føler det var meget god effekt ja :)
Gjær ein test og meld tilbake (straum X spenning, eller tid vs. volum vs. temperatur). Slik nerde-info er gull verdt ;)
 
protto skrev:
Odland skrev:
Har ikke fått testet allverden enda så det er litt tidlig å si, men føler det var meget god effekt ja :)
Gjær ein test og meld tilbake (straum X spenning, eller tid vs. volum vs. temperatur). Slik nerde-info er gull verdt ;)

og selvsagt må du ha med en test med en kjele med samme overflateareal som en positiv kontroll for full effekt.
 
For videnskaben!

Skal bare bruke Boilermakeren som mesketank selv, men kan jo være kjekt å vite hvor effektiv den er lell
 
Bjarte H skrev:
Odland skrev:
For videnskaben!

Skal bare bruke Boilermakeren som mesketank selv, men kan jo være kjekt å vite hvor effektiv den er lell

Skal du bruke induksjon og PID til meskingen?

Styre induksjonsplate med pid er vel ikke lett? min plate er elektronisk så den slår seg av selv, samt at den er altid avslått om jeg napper strømmen og kobler på igjen..
 
neslekkim skrev:
Bjarte H skrev:
Odland skrev:
For videnskaben!

Skal bare bruke Boilermakeren som mesketank selv, men kan jo være kjekt å vite hvor effektiv den er lell

Skal du bruke induksjon og PID til meskingen?

Styre induksjonsplate med pid er vel ikke lett? min plate er elektronisk så den slår seg av selv, samt at den er alltid avslått om jeg napper strømmen og kobler på igjen..
Nettopp derfor jeg spør :)
 
Niet. Skal styre med "kikk på termometeret som stikker ut av gryta og fyr på køl om det er for kaldt"-metoden.
 
Da har jeg gjennomført en bryggedag med Boilermaker på induksjon. Dette gikk meget bra. Føler jeg får god utnyttelse av induksjonen. Skal teste opp mot kervel.
 
Ja da var en Blichmann Boilermaker med falskbunn, autosparge samt March pumpe bestillt!! Gleder meg som en unge til brygging på herligheten. Skal brukes på gass komfyr så det blir spennende!
 
Kittelsen skrev:
Ja da var en Blichmann Boilermaker med falskbunn, autosparge samt March pumpe bestillt!! Gleder meg som en unge til brygging på herligheten. Skal brukes på gass komfyr så det blir spennende!

Hvor bestilte du fra Kittelsen? Ser Blichmann har leveringsproblemer på 10 Gallon utgaven pga stor pågang.
 
bestilte på www.highgravitybrew.com hadde egentlig tenkt å vente til Erik fikk dem inn på Bryggselv. Men entusiasmen tok overhånd. Sparte såpass mye at jeg fikk march pumpe på kjøpet i forhold til Petit priser. Da inkludert 95 dollar porto og moms.
 
Bumping av gammel tråd, men...

Kan noen anbefale en induksjonsplate til en 37l Boilermaker? Skal bruke denne til mesking, mens koking vil gjøres i en tykkbunnet kjele. Holder det da med 2000W?
 
Kan nå på det varmeste gi Wilfa-platen som selges på Elkjøp & Co. stempelet IKKE ANBEFALT! Prøvd 2 stk nå. Første fikk jeg ikke justert effekten på. Andre bråket som et fly før den, etter 5 min, plutselig tok sikringen og døde. Platen annonseres dessuten som 2000W, men gir max. 1800W.   :thumbdown:
 
Effekten en kan klare å trekke ut av en induksjon plate er avhengig av magnetlaget i kjelebunnen. Noen trekker mer, andre mindre. Rimelige kjeler, ofte mindre.

--
 
Tilbake
Topp