Blichmann konisk gjæringstank

Dette har jeg også fundert på. Jeg skal nå ha gjæringskaret i et rom som sjeldent holder mer enn 18 grader og dermed trenger jeg egentlig kun et slags varmeteppe for å varme opp og stabilisere temperaturen når det er for kaldt for overgjæring.
 
Hvordan gjør dere som har denne med rengjøring?
Er det full demontering av alt som har gjenger mellom hver gang?
Skulle gjerne hatt denne i tri-clamp versjon men den koster nok litt mer, dessuten hadde de bare NPT versjonen hos Bryggselv...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
marhorn skrev:
Hvordan gjør dere som har denne med rengjøring?
Er det full demontering av alt som har gjenger mellom hver gang?
Skulle gjerne hatt denne i tri-clamp versjon men den koster nok litt mer, dessuten hadde de bare NPT versjonen hos Bryggselv...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg skrur av racking armen og dump ventilen hver gang, annenhver gang demonterer jeg alt.

Husk også å åpne ventilene når du ikke bruker tanken.
samt ved bruk/montering, er det ikke nødvendig å bruke supermann krefter.
 
Bernts skrev:
marhorn skrev:
Hvordan gjør dere som har denne med rengjøring?
Er det full demontering av alt som har gjenger mellom hver gang?
Skulle gjerne hatt denne i tri-clamp versjon men den koster nok litt mer, dessuten hadde de bare NPT versjonen hos Bryggselv...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg skrur av racking armen og dump ventilen hver gang, annenhver gang demonterer jeg alt.

Husk også å åpne ventilene når du ikke bruker tanken.
samt ved bruk/montering, er det ikke nødvendig å bruke supermann krefter.
Stout sin har triclamper, og er utrolig fin med tanke på renhold. Lokket er derimot ikke av den gode patenten, men jeg er storfornøyd med den. Den har også 1,5" utløp i bunn, men ventilen som følger med er mindre, så den må eventuelt byttes for å få skikkelig utløp. Det fungerer nogenlunde likevel, så jeg har ikke byttet den ut enda :)
 
Har nettopp tatt i bruk min nye Blichmann 26.5l, var litt for ivrig med å få vørter i karet og gløymte at det ikkje var liter merking i tanken. Har ca 4cm "headspace" i i tanken, så spørsmålet er: kor mange liter har eg i karet? (Ved mangel på svar må vel kalkulatoren fram..)

Er 26.5l heilt fullt til kanten?
 
Tilbake
Topp