Bord/krakk el.l. til Speidel 20l

notus

Norbrygg-medlem
Jeg har forsøkt å google en god del, men finner ikke noe som passer...
Er på jakt etter et lite "bryggebord". Gjerne rundt 45 cm og om det er rundt eller firkantet er ikke så farlig, men det må jo tåle en god del vekt.

Er det noen som har funnet noe som er ideelt, men også ganske lite? Begrenset med plass på kjøkkenet, så går det over 50 cm begynner det å bli problemer.
 
Ikea, Lack serien? Tålte 23l pils på gjæring. Den må kanskje forsterkes mtp speidel i tillegg, eller kjøpe noen materialer å snekkre selv. Eller Finn-gi bort.
 
Kanskje et par øl- eller bruskasser gjør nytten, evt med en hylleplate på toppen for å jevnt underlag.
 
Står maks belastning 25 kg og er litt skeptisk til å da ha 40-50 kg oppå bordet... ellers passer det jo veldig bra størrelsesmessig.
 
Bruskasser er ideelt om du spør meg. De er laget for å tåle vekt. I tillegg så kan du ha øla dine lagret i bordet ditt. Så slipper du å ha et sted til bordet ditt og øla dine et annet sted. Om du bruker flasker?
 
Jeg bruker ikea lack bord med min speidel 50, kjøpte fire bord når de var på tilbud til 29,-

Har nå brukt 2 bord i 2,5 år. Jeg bruker 2 bord og fordeler vekten på speidelen ved å plassere den slik at halve vekten er på hvert bord.

Når jeg først postet en tråd om disse bordene så fikk jeg mye tilbakemelding om at jeg ikke måtte finne på å bruke de. Men har nå brukt de i flere år uten problem. Bordene er meget lette og enkelt å stue vekk. Men er jo laget av enkel matriale omtrent som forsterket papp(tynt tre) som er lakket og liker ikke at deg ligger igjen vann på etter brygginga.

Jeg er en røslig kar og jeg prøvde også litt små skeptisk å stå oppå bordet, hadde nok ikke tørt å satset livet mitt på å stå oppe på bordet over lengre tid. Men dobbel vekt på meg en på speidelen. Gikk derfor for 2 bord for sikkerhet skyld .

Easybrew
 
Hobbyplate 25mm + 50x50mm bjelke til bein. 4 treskruer. Litt arbeid og du har bordet på den høyden du vil.
 
Jeg brygger på en Steba 27 og bruker en sånn:
bekvam-trappestige__0108609_PE258291_S4.JPG

Men den er litt liten.
Tåler vekten ihvertfall :)
 
Tilbake
Topp