Kloakk
Norbrygg-medlem
Det nærmer seg 1 uke og jeg kunne tenkt meg å frigjøre gjæringsskapet. Så da måtte det jo tappes for å sjekke karboneringen. Vet ikke helt hva jeg skal si...Det kom haugevis med snø(70cm på 3 døgn) her i skauen på sørlandet, etterfulgt av 1 uke med regn(denne uken) så jeg fikk det travelt med å skuffe både tak og tun. Det gjorde selvfølgelig at ting blei utsatt.
Kan i alle fall være sikker på at begge var utgjæret og Diamond rundt 2-3 døgn før Brewly. De var begge klarnet ganske greit. Ble ingen diacerylrast, men med 1 uke ekstra før kaldkræsj regner jeg med det er av null betydning.
Ikke den peneste løsningen med den fungerer nok Da er det bare vente 1 ukes tid før jeg overfører til flasker med iTap.
Vis vedlegget 59551
Jeg gjorde en blindtest, men kunne like gjerne gjort det med øynene åpen... Diamond har en såpass stor mengde diacetyl at det er veldig enkelt å kjenne hvilket øl som er hva.
Diamond til venstre.
Er jo ingen tvil om at Diamond var ferdig et par dager før Brewly og heller ingen tvil om at den har flokkulert bedre.. Jeg står dog ovenfor et dilemma.. Hva gjør jeg nå? Såvidt jeg har forstått vil ikke diacetyl kunne modnes vekk når den først har kommet på flaske. Vil det å sette oxybaren i romtemperatur hjelpe nå? Såpass sent?
En ting er sikkert, jeg orker ikke drikke 6 liter av den diacetylbomba jeg sitter med i glasset nå Forslag?
Sist redigert: