Brewmance Bryggeri

Hadde vært artig å splitte en batch med W-34/70 og US-05. Ellers samme forløp som du borander, men kanskje stoppet på 13 gr. (Da er hele forløpet til 05 under anbefalt grense]

Typed with thumbs.
 
Hadde vært artig å splitte en batch med W-34/70 og US-05. Ellers samme forløp som du borander, men kanskje stoppet på 13 gr. (Da er hele forløpet til 05 under anbefalt grense]

Typed with thumbs.

Høres kult ut, et par generasjoner gammel 34/70 gir supercleane øl. Cali-ale tåler fint lave temperaturer generelt sett, men ville brukt slurry fra et tidlige brygg, ikke i tørr form.
 
Nice, nice! Hvor mange fat har dere regnet med at det blir plass til der, og co2 på innsiden eller utsiden?
 
Det går akkurat 6x19L. Da har jeg plass til en 2L Co2 på innsiden, eller en 6L Co2 på utsiden. Med gass på utsiden har jeg plass til to 12L fat også. Men det blir non brukt til litt flasker. :)

Det som var dritt er at de korte 18L-fatene mine ikke gikk i bredden med 19L-fatene.
 
Nice. Dette er fremtiden (for meg). Selv tror jeg at jeg ville gått for ekstern co2 for da er det lettere å veie flaska for å se hvor mye som er igjen.
 
Heldigvis står ikke denne hjemme. Den blir utstyr med 4x nye Perlick flow-control kraner og to jallakraner for nå.

Hjemme har jeg et kjøleskap med to fat, og en 6 kg på utsiden, med en regulator for hvert fat. Synes nesten det holder der.

Tok med en growlerfiller til keezeren også, så jeg kan ta med klart og fint øl hjem. Skulle ønske jeg hadde plassen, dog.
 
Sist redigert:
Skulle lnske jeg hadde plassen, dog.

Sånn sett er det herlig å bo på landet i stort hus med god kjellerplass ;) Da kan man ha både kegerator og keezer og attpåtil god plass :D
Merker ikke savnet etter 50 kvm i Oslo merkelig nok (selv om byen åpenbart har mange fordeler også) ;)
 
Det ironiske er at jeg bor i et hus, med mye plass i kjelleren. Men det har blitt bygget om så jeg får ikke inn en fryser. Mitt håp er at den som står i kjelleren skal fases ut en dag. Haha.

Bor jo nesten på landet også, er jo tross alt utenfor ring tre. ;)
 
Hehehe, har motsatt situasjon; en fryser som man ikke får ut etter at kjellerinngangen ble bygget om. Et såkalt ikke-problem når man har bygget den om med krage, UT-200 og 4 kraner ;)

(fikk dog en ny, litt kortere fryser inn, så familien har også matfryser)
 
Vår kreasjon ja, et utrolig friskt og godt øl! Masse skall fra citrusfrukt sammen med nelson, mosaic, citra og amarillo. Oppskrift noen poster tilbake.
 
Tilbake
Topp