Bruker "can i mash it"
Det var for liten kapasitet fra før av uansett. Jeg har regnet på det men husker ikke tallene.
Bruker "can i mash it"
Får se når maskina dukker opp. Jeg sikter uansett på 50liters batcher og kapasitet er høy nok til å få femti liter 1.100 uten dobbelmesking, ved 18 kg malt, 2.5 liter /kilo og 85% meskeeffektivitet.
Lykke til, uten å være frekk. 85% får du ikke til med den OGen uten å trikse. Type koke veldig lenge, dobbeltmeske eller bruke DME.eller andre triks. Hvis du får det til så skal jeg spise en hel mesk. Med det volumet som er oppgitt fra produsent.
Oioioi.... Aner jeg max innsats fra @Steinar Huneide nå?Lykke til, uten å være frekk. 85% får du ikke til med den OGen uten å trikse. Type koke veldig lenge, dobbeltmeske eller bruke DME.eller andre triks. Hvis du får det til så skal jeg spise en hel mesk. Med det volumet som er oppgitt fra produsent.
Nei, nei, for tidlig å innrømme allerede nå... MÅ prøve førstVar vel litt ambisiøs i det jeg skreiv.
Men det er så mange som er negative her at det er litt slitsomt for å være ærlig.
Blir naturligvis en lenger koketid. Har en plan om å skylle til 75 liter på en sånn stor øl og koke ned til 55. Hvor mye malt som går nedi må jo prøves ut. Hvis det stemmer at det har blitt testa med dobbelt maltsett "Knuser'n", er jo det over 22 kilo. Men da er det grisetjukk mesk og naturligvis lavere effektivitet. Har jeg en SG på 1.065 før kok burde drøyt to timer kok redusere ganske bra og dra meg opp mot 1.100. Større overflate gir jo mer avkok. B80 har ø50 cm, vil tippe rundt 8-9 liter avkok i timen, mot 5 liter i timen som jeg har på BB60A'en (ø40 cm). Men blir jo bare spekulering før jeg får prøvd meg.Nei, nei, for tidlig å innrømme allerede nå... MÅ prøve først
Om de er negative eller objektive vil først vise seg etter flere har fått testet utstyret.Men det er så mange som er negative her at det er litt slitsomt for å være ærlig.
Blir naturligvis en lenger koketid. Har en plan om å skylle til 75 liter på en sånn stor øl og koke ned til 55. Hvor mye malt som går nedi må jo prøves ut. Hvis det stemmer at det har blitt testa med dobbelt maltsett "Knuser'n", er jo det over 22 kilo. Men da er det grisetjukk mesk og naturligvis lavere effektivitet. Har jeg en SG på 1.065 før kok burde drøyt to timer kok redusere ganske bra og dra meg opp mot 1.100. Større overflate gir jo mer avkok. B80 har ø50 cm, vil tippe rundt 8-9 liter avkok i timen, mot 5 liter i timen som jeg har på BB60A'en (ø40 cm). Men blir jo bare spekulering før jeg får prøvd meg.
Må koke ned til 49L for å få 1.1001.065 og så koke ned 20 liter fra 75L gir deg 1.088..
Starter levering neste uke. Når de første 100 er levert så ser vi hva vi har igjen for umiddelbar levering og legger de ut sammen med evt b-varer (kosmetisk). De som ikke får en av de få vi har igjen går i restordre for levering i desember@Brewtools hvordan ligger dere an med en eventuell bestilling?? Blir det levering 1.nov?? Har ikke bestilt, men vurdere det litt
Tror uke 40 blir tidlig for levering på disse maskinene. Det er jo bra at de har skikkelig kvalitetskontroll, men lite kjekt å hele tiden få utsettelse på leveringBrewtools:
Kjapp oppdatering fra oss! Nye kretskort er ankommet og virker som de skal! Bootloader til kretskort er et par dager unna. Tirsdag kveld programmeres og monteres de første enhetene. Satser på mellom 20 og 30 enheter sendt ut før neste helg, så bør vi klare 40-50 i uka fra og med uke 39.
Satser på å invitere til henting for dere som bor i nærheten i løpet av uke 39.
Stay tuned!
Da blir det nok ikke noe B80 før i uke 40 hvis vi er heldige.