Brewtools bryggemaskin

Får se når maskina dukker opp. Jeg sikter uansett på 50liters batcher og kapasitet er høy nok til å få femti liter 1.100 uten dobbelmesking, ved 18 kg malt, 2.5 liter /kilo og 85% meskeeffektivitet.
 
Får se når maskina dukker opp. Jeg sikter uansett på 50liters batcher og kapasitet er høy nok til å få femti liter 1.100 uten dobbelmesking, ved 18 kg malt, 2.5 liter /kilo og 85% meskeeffektivitet.

Lykke til, uten å være frekk. 85% får du ikke til med den OGen uten å trikse. Type koke veldig lenge, dobbeltmeske eller bruke DME.eller andre triks. Hvis du får det til så skal jeg spise en hel mesk. Med det volumet som er oppgitt fra produsent.
 
Sist redigert:
Lykke til, uten å være frekk. 85% får du ikke til med den OGen uten å trikse. Type koke veldig lenge, dobbeltmeske eller bruke DME.eller andre triks. Hvis du får det til så skal jeg spise en hel mesk. Med det volumet som er oppgitt fra produsent.
:rolleyes::D
 
Jeg tipper maks OG med 50 liter batch som resulterer i ca. 40liter vørter ut lander på 1.070-1.075.
 
Nei, nei, for tidlig å innrømme allerede nå... :D MÅ prøve først ;)
Blir naturligvis en lenger koketid. Har en plan om å skylle til 75 liter på en sånn stor øl og koke ned til 55. Hvor mye malt som går nedi må jo prøves ut. Hvis det stemmer at det har blitt testa med dobbelt maltsett "Knuser'n", er jo det over 22 kilo. Men da er det grisetjukk mesk og naturligvis lavere effektivitet. Har jeg en SG på 1.065 før kok burde drøyt to timer kok redusere ganske bra og dra meg opp mot 1.100. Større overflate gir jo mer avkok. B80 har ø50 cm, vil tippe rundt 8-9 liter avkok i timen, mot 5 liter i timen som jeg har på BB60A'en (ø40 cm). Men blir jo bare spekulering før jeg får prøvd meg.
 
Blir naturligvis en lenger koketid. Har en plan om å skylle til 75 liter på en sånn stor øl og koke ned til 55. Hvor mye malt som går nedi må jo prøves ut. Hvis det stemmer at det har blitt testa med dobbelt maltsett "Knuser'n", er jo det over 22 kilo. Men da er det grisetjukk mesk og naturligvis lavere effektivitet. Har jeg en SG på 1.065 før kok burde drøyt to timer kok redusere ganske bra og dra meg opp mot 1.100. Større overflate gir jo mer avkok. B80 har ø50 cm, vil tippe rundt 8-9 liter avkok i timen, mot 5 liter i timen som jeg har på BB60A'en (ø40 cm). Men blir jo bare spekulering før jeg får prøvd meg.

1.065 og så koke ned 20 liter fra 75L gir deg 1.088..
 
Er vel en maskin som kan ende opp på normal alkoholholdig øl på 70-75 liter øl til gjæring. Og derfor jeg kjøpte den. Får som regel igjen 55 liter øl fra speidel 50 etter at gjæring er ferdig. Så satser på at jeg etter litt tweaking på bryggeprossess klarer å komme unna med 75 liter øl da mals kokekapasitet er 90 liter på b80 pro som det står i spesifikasjonene. Da klarer jeg ca 4 ferdige fat med normal alloholstyrke.

I forhold til kraftige øl med mye allohol så har jeg også fra før måtte dobbeltmeske så det ser ut som løsningen her også eller sikte på en mye lavere sluttmengde.

Håper den lever opp yil forventningene..
 
Brewtools:
Kjapp oppdatering fra oss! Nye kretskort er ankommet og virker som de skal! Bootloader til kretskort er et par dager unna. Tirsdag kveld programmeres og monteres de første enhetene. Satser på mellom 20 og 30 enheter sendt ut før neste helg, så bør vi klare 40-50 i uka fra og med uke 39.

Satser på å invitere til henting for dere som bor i nærheten i løpet av uke 39.
Stay tuned!

Da blir det nok ikke noe B80 før i uke 40 hvis vi er heldige.
 
Sist redigert:
Brewtools:
Kjapp oppdatering fra oss! Nye kretskort er ankommet og virker som de skal! Bootloader til kretskort er et par dager unna. Tirsdag kveld programmeres og monteres de første enhetene. Satser på mellom 20 og 30 enheter sendt ut før neste helg, så bør vi klare 40-50 i uka fra og med uke 39.

Satser på å invitere til henting for dere som bor i nærheten i løpet av uke 39.
Stay tuned!

Da blir det nok ikke noe B80 før i uke 40 hvis vi er heldige.
Tror uke 40 blir tidlig for levering på disse maskinene. Det er jo bra at de har skikkelig kvalitetskontroll, men lite kjekt å hele tiden få utsettelse på levering
 

"Brewtools

21. september

Ny oppdatering angående levering. Software og bootloader-delen går fremover og håper å ha dette klart i helgen. Det har dessverre også dukket opp en feil på noen av kretskortene som vi har satt ekspertise verden over på å finne grunnen til og løsningen på. Vi vil ikke sende ut noe uten å være trygge på at kvaliteten holder.

Trolig må noen eller alle kretskortene få noen komponentbytter. Dette trenger ikke å ta veldig lang tid, og vi holder dere oppdatert når vi har en løsning på dette.

Vi har nå snart alle kontrollsystemene klare til montering av kretskort, og vil i løpet av neste uke gjøre klar resten av systemene, slik at når kretskortene er i orden, går levering raskt av alle Launch Edition-pakkene.

27. september

Vi har ikke funnet noen feil på designet, men har funnet det som trolig grunnen til at 3 av 6 testede kort kortsluttet. Den ene var kun en gåen kondensator, det andre var pga feil flashminne, som vi visste måtte byttes uansett, og de tredje var trolig en op-amp. Med 50% feil har vi måttet gå gjennom alt på nytt, men ingen designfeil er funnet.

Bytter flashminne på alle kort, og bytter også op-amp til en som tåler mer svingninger i spenning for å være sikre. Fabrikken vil også teste og sjekke at alle kort fungerer.

På første batch har vi selvfølgelig planlagt at det er sannsynlig at første versjon ute hos kunde kan ha noen barnesykdommer, så dersom disse kortene ikke fungerer optimalt, så vil vi selvsagt bytte de ved problemer."

Kanskje uke 42?
 
Tilbake
Topp