Brewzilla 4.0, rapt app og brewfather integrasjon ??... forvirra ...

Yey , jeg har endelig fått fingern ut og satt opp Brewzilla Gen4 ...
men - jeg er GANSKE så idiot når det gjelder IT og apper og integrasjoner...
så .. er det noen som har satt opp 4.0 med brewfather appen, eller har "portert " profilen på oppskrifter fra Brewfather appen til RAPT appen slik at ting går mer eller mindre automatisk ?

Spørsmålet er egentlig da - hvem styrer sirkuset der + brewfather eller RAPT ? - og hvrdan ?

Yey , jeg har endelig fått fingern ut og satt opp Brewzilla Gen4 ...
men - jeg er GANSKE så idiot når det gjelder IT og apper og integrasjoner...
så .. er det noen som har satt opp 4.0 med brewfather appen, eller har "portert " profilen på oppskrifter fra Brewfather appen til RAPT appen slik at ting går mer eller mindre automatisk ?

Spørsmålet er egentlig da - hvem styrer sirkuset der + brewfather eller RAPT ? - og hvrdan ?
Du kan ikke importere oppskrifter eller profiler fra Brewfather til verken Rapt eller brewzillaen. Så du må gå inn på Rapt appen og lage profiler der, så kan du hente profilen på brewzillaen.

Jeg kjenner ikke til hvordan RAPT/brewzilla kan styres av brewfather, men jeg har brukt brewfather til å styre min Grainfather G30 et par ganger. Det fungerer greit, men jeg har sluttet helt med programmerte meskeprogram nå, og endrer det bare selv underveis. Noe må man jo gjøre selv også, og da kan jeg gjøre mer aktive valg om noe oppstår.

For å legge til eksterne enheter må du gå til innstillinger og aktivere RAPT under Brewfather Power-ups, her er en instruksjon om hvordan det gjøres. https://docs.brewfather.app/integrations/rapt

Kan virke som Brewfather-integrasjon for brewzilla ikke enda støttes. Det eneste jeg kunne finne var at de jobber med det (ikke ukjent for RAPT-brukere forøvrig :rolleyes::p) https://www.homebrewtalk.com/threads/brewzilla-gen4-discussion-tips-talk.702436/post-10237656

Yeah .. skjønnte dette etter litt frem og tilbake .. får lage profiler selv, skjønner jeg (eller kopiere fra andres via search profile-valget ...

Takk for svarene da avslutter jeg denne tråden

Tilbake
Topp